Ngenic Tune - är du nöjd?

Jag har också försökt beställa Ngenic via tibber sedan v32. Leverensdatum för Ngenic Tune flyttas hela tiden fram några veckor i stöten och jag är osäker på om de ens får in några enheter. Jag var från början positivt inställd till att installera den men tre saker har gjort mig mer skeptisk.

1 Ngenics support verkar inte kunna svara på hur jag ska göra för att installera Ngenic Tune. Jag har enligt min mening ställt tydliga och raka frågor men får svävande och allmängiltiga svar. Det funkar kanske för en del men jag vågar inte klippa kablar utan att vara helt säker på nästa steg. Det går väl att anlita en vvs firma men jag vill först få hem prylen…

2 är osäker på om min värmepanna av modell NIBE fighter 640p klarar av att köra intensivare under natten för att sedan vara inaktiv under dagen då elpriset går upp. Det har väl med pannans kapacitet att göra. Jag är rädd för att elpatronen kommer köras igång oftare vilket borde öka elförbrukningen gånger 5.

3 det verkar bli en varm vinter på grund av el nino så elpriserna i kombination med potentiella statliga stöd kanske inte gör investeringen lika lönsam.