Ni som använder premium-kreditkort, är det värt?

Jag vet inte personligen om det fungerar överallt då jag inte har ajfån. Men det ska fungera överallt där de har support för Apple Pay och AMEX.
Apple Pay | Betalningssätt | American Express SE

Andra länder supportar även Google Pay. Vet inte varför de inte har support i Sverige…

hade aldrig haft sas diamond utan kreditkort och vi bokar minst 6 flygbiljetter per år gratis pga korten. så sparar cirka 100k per år, och betalar 7k för det. Värt det, defintivt !

2 gillningar

har du någon tanke om bra kort för oss som utgår från Köpenhamn?

Apple Pay avgör inte om det fungerar, det är om butiken är ansluten till AMEX eller ej.

1 gillning

Ah OK tack - som sagt jag har inte Apple Pay så jag vet inte hur det fungerar… har uppdaterat texten för att undvika att någon missförstår.

1 gillning

Sidospår, men hur kom du runt problematiken att förmånsbeskatta bonuspoängen som du tjänade in i arbetet?

1 gillning

Tyvärr inte.

Flygt mest med SAS så haft kort där eller Guld-status. Inte lagt ner tillräckligt med tid för att hitta alternativ. Kanske AMEX?

Handelsbanken Platinum … har druckit mig sönder där några år sen :grin:. Om det är fortfarande så kan du med Priority Pass välja mellan två lounger.