Nordnet höjar räntan på portföljbelåning plus

Jag fick just reda på att Nordnet har höjt räntan till 3,3% på lägsta för deras portföljbelåning Plus.

Fick skriva till dem - svaret blev såhär:

Tack för ditt meddelande.

Vi har höjt räntan från 2,85% till 3,3% och det är denna räntan som även är den lägsta du kan ha.

Hade precis skaffat denna belåning. Lite av en turndown kan man ju säga :upside_down_face:

Det stämmer. Nordnet har höjt räntan till 3.30% med en belåning på max 20%
Avanza har 1,49% men då max 10% belåning. och 3,39% ränta med belåning upp till 25%

Tack för bekräftelsen @Daniel_Pettersson. Bara att gilla läget och hålla sig på det lägsta steg på trappan då.