Notis vid banktransaktion

Är det någon som vet om det finns banker som erbjuder möjlighet till pushnotis varje gång det görs en transaktion? Det jag vill uppnå är att ha lite bättre koll på utgifter när de sker snarare än efter någon vecka när man loggar in på banken. Jag och sambon delar konto och hon står för de flesta transaktionerna så jag vill få lite bättre koll helt enkelt.

Tacksam för tips och råd!

SEB appen har denna funkyion

2 gillningar

Tack! Kikar på att byta / addera SEB då

Låter inte som någon bra idé för förhållandet att spionera på sin partner.

Northmill har pushnotiser vid köp.

Behöver nödvändigtvis inte vara spionera.

Finns många som är shopoholics, gå en sväng på valfritt köpcentrum.

Då kan man diskutera den gemensamma ekonomin.

Kom överens om en lämplig summa att göra vad man vill med varje månad.

Jag har inte det problemet men jag skrev Shopoholic, alltså beroende.

Då är det som att bestämma med en alkoholist att den bara får ta en klunk av rödvinsflaskan, det håller inte i längden.

Då kan det vara bra att inte ha rödvin hemma eller se till så personen inte kan köpa mer alkohol.

I ett förhållande hjälper man varandra, bryr sig om och håller koll på varandra utan att de för den skull är sjukligt. De går inte att ha relationer som är helt kravlösa.

Livet är inte en romantisk långfilm. Går de ut mycket slant och man har gemensam ekonomi bör man agera annars riskerar man en enorm rekyl pga av naivitet.

Lögnerna ökar snabbare än transaktionerna om de finns en problematik så de är inte lönt att “sitta och prata” om saken.

Trådskaparen tänker helt rätt.

1 gillning

Hur drog du slutsatsen att det handlar om att “spionera på sin partner” för att man vill ha bättre koll på transaktionerna som sker från det gemensamma kontot?

2 gillningar

Lunar och Revolut.

Låter som en bättre idé att kolla igenom historiska transaktioner och om du tycker det är något som känns “onödigt” eller inte borde gå på ert gemensamma konto ta en diskussion om vilken typ av köp och utgifter som är ok att ta på ert gemensamma konto. Det är ju trots allt enkelt att logga in några gånger i veckan om du känner ett behov av att “hålla koll” på de transaktioner hon gör.

Jag vet att både Swedbank och Nordea erbjuder pushnotiser för transaktioner om du aktiverar det i deras appar. Jag använder själv detta och får notis så fort något dras eller sätts in. Kika i inställningarna för din bankapp, ibland behöver funktionen aktiveras manuellt.