Nowo elr nått annat

Hej jag ha haft nowo nu i 1.5 år så skrapat i hopp 15000kr är en roligt tjänst men börja tveka nu om det är bättre att sätta dom på lysa istället eller chansen på krypto i stället vill hör vad ni tycker ?

Om valet står mellan Lysa och krypto så är mitt svar definitivt Lysa.

2 gillningar

Och om valet står mellan Nowo och krypto behåll Nowo, det är väldigt mycket bättre.

Bra jobbat med att du fått igång sparandet!

Tog inte nowo ut en prestationsbaserad avgift med? Tror @janbolmeson sa att han körde ett tag sen tog ut pengarna och satte på lysa istället.

Jag använde NOWO ett tas under studietiden dels för deras användarvänlighet och dels för att jag ville spara så mycket jag kunde och NOWO var ett bra sätt att träna sig på att spara varje vecka ist för varje månad.

Hursomhelst, jag slutade då jag fick för mig att läsa deras fondblad.

20% av all överavkastning mot index kan betalas i avgifter och deras jämförelseindex är en 50-50 aktie-räntefond.

Så snabbt räknat, om du på OMX30 gör 7% och i denna fond gör 3.5% vinst så betalar du 20% av 3.5%.

Helt enkelt, jag skulle mycket mycket hellre sparat dessa pengar på LYSA. Ja, det är tråkigare än att se målarfärg torka, men du får iaf betala en skälig avgift på 0.4%