Nytt gratisverktyg hjälper hushållen sänka elräkningen – utan inloggning

Hej,

Elpriserna fortsätter att vara en av de största stressfaktorerna för svenska hushåll. Samtidigt är elbolagens egna appar ofta krångliga, kräver inloggning och fokuserar mer på försäljning än på faktisk nytta för kunden.

Jag har byggt https://timpriskoll.se som en motreaktion.

Det är en oberoende gratistjänst skapad för att svara på en enda fråga: “När ska jag använda elen för att betala så lite som möjligt?”.

Om man klickar på inställningshjulet uppe till höger och skriver in sitt postnummer får man:

• Personliga rekommendationer: Appen räknar ut exakt när det är billigast att ladda elbilen, köra diskmaskinen eller värma huset.

• Pushnotiser: Varningar direkt i mobilen vid prischocker och tips när elen är som billigast.

• Full anonymitet: Inget BankID, inget konto och ingen reklam. Bara ren konsumentnytta.

Jag har byggt detta som ett oberoende hobbyprojekt för att jag själv saknade en enkel överblick. Nu vill jag att så många som möjligt ska kunna använda det för att kapa sina fasta kostnader.

Kanske kan detta vara ett värdefullt tips till all som kämpar med höga elräkningar?

Hör gärna av dig om du vill veta mer om tanken bakom projektet!

Mvh

Johan H

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Jag har byggt något, ge mig feedback och använd det gärna själv