Öka sparandet i lysa elr börja med SaveLend som extra

Vad hade ni gjort öka sparandet i lysa eller komplettera med SaveLend ?

Jag använder inte Savelend. Jag hade ökat sparandet i Lysa. Så hade jag gjort alltså, vad som är rätt för dig är svårt att säga :man_shrugging:

För att få ett bättre svar kanske du kan komplettera lite med information om vad sparandet har för syfte, vad din tidshorisont är, och varför du sparar i Lysa respektive Savelend :slight_smile:

Jag skulle akta mig för p2p-lån. Jag vet att kreditförlusterna varierar kraftigt med konjunkturen, så fort det händer något “konstigt” i omvärlden så ökar kreditförlusterna. Det är också precis i de situationerna som jag själv behöver pengarna. Alltså är det själva motsatsen till en “rainy day fund”.

1 gillning

Helt klart Lysa! Men som sagt, behövs mer bakgrundsfakta till din fråga för att avgöra vad som är bäst för just dig.

Spara till pensionen i lysa 2000kr i månaden och en liten aktier portfölj och en krypto portfölj

Då låter det som att Lysa med sina indexportföljer är bättre att fylla på när du redan har riktigt högriskinvesteringar redan på annat håll.

2 gillningar

Rekommenderar sista inläggen i tråden om SaveLend. Innan du fattar beslut. Avvecklar mitt sistnämnda.

P2P-inkassoportföljer från öststatsländer är för modigare män än mig.

3 gillningar