Olja aktier

Hej

Jag kollar oljeindustrin och undrar vilket företag har tillräckligt med pengar för att överleva i år med låga oljepriser?

Lundin Peteoleum har negativ balansräkning! hur är det jämfört med Maha och EnQuest?

Tack!

Hej Valerio.

Vilken bank sparar du på? Är det Nordnet eller Avanza? Om du har Nordnet är det smidigt att köpa Nordnet Indexfond Norge? Där får du mycket bra olja aktier. 0kr i avg. Det som kostar växlingsavgift 0,25% vid köp och lika mycket vid sälj. Den är mycket bättre än att leta enskilda aktier. Nordnet har riktigt bra gratisfonder för Sverige,Norge,Finland,Danmark. Det är något som vi borde ha i portföljen i vanliga fall. Lycka till.

Mvh.Jacke77

Tack for svaret. Jag har Avanza och tänkte att köpa aktier men vet inte vilka har cash att överleva 2020 utan problem.

LUPE, Maha, EnQuest? Eller andra aktier? Jag är inte interesserad av index fonder.

Då är det bäst ställa den fråga på Börssnack eller läsa där! Där pratas det om snabba aktiepengar kortsiktigt från 1timme till en vecka sikt. Möjlighet till stora pengar,men inte så många mångmiljonerer där inte tycker jag. Lycka till. Köper inga rena aktier själv.Har slutat med den leken.

Mvh.Jack

Om du skall spara i aktier så skall du gärna diversifiera dig så mycket som möjligt. Ex köpa företag i flera olika branscher, äga mer än 10 aktier och så vidare för att på så sätt inte lägga äggen i samma korg och kunna förlora hela ditt insatta kapital. Det är ju detta som är så bra med en fond eftersom en fond kan köpa flera tusen bolag och då får man ju riskspridning på det sättet.
Enskilda aktier spekulerar jag inte i men lycka till oavsett!
Mvh Tobias R