Överföring från Revolut till SEB?

Är det någon som har haft problem med att föra över pengar i SEK till ett SEB-konto?
Jag gjorde en överföring för en månad sedan, och mottagaren säger sig inte ha fått pengarna.

Jag har även gjort en överföring till mitt konto i Swedbank och det gick hur smidigt som helst.

En stor nackdel med banköverföringar är att man inte ser namnet på mottagaren. Det innebär att ett enkelt skrivfel i kontonumret kan leda till att pengarna hamnar hos någon annan. På grund av banksekretess kan du inte få reda på vem som fått pengarna. Din enda chans är att övertyga Revolut att driva ett återkrav. Hur det går med en utländsk bank vet jag inte, men enligt svensk lag har man inte rätt att behålla pengar som satts in på ens konto av misstag om man insett eller borde ha insett att det var ett misstag.

Precis, med bankgiro kommer sånt upp direkt.

Men jag kopierade och klistrade in IBAN från fakturan, samt konto- och clearingnummer från ett mail, och enligt status i Revolutappen ska pengarna ha kommit fram. Kan det helt enkelt vara så att man har missat att läsa mailtråden och förutsätter att man har betalat till deras bankgiro (och om detta bankgiro tillhör bankkontot eller ett annat bankkonto vet jag inte) och att man därför inte har sett överföringen? Personen som jag var i kontakt med tidigare är tydligen sjukskriven och någon annan verkar ha tagit över.

Jag vill ju verkligen inte att detta ska tas vidare till inkassot eller något pga ev. slarv från företagets sida och som påför mig massa onödig stress.

Jag frågade mer för att kolla om någon annan har haft samma problem, vissa banker verkar ju inte gilla Revolut…