SEPA överföring utan valutapåslag

Jag letar efter en svensk bank som inte tar ut någon växlingsavgift vid SEPA-överföring i EUR och som använder interbankens växlingskurs. Jag testade med Danske Bank, Handelsbanken och Länsförsäkringar dock antingen läggar dem till 0.5% i avgift (Danske Bank) eller deras växlingskurs har redan 0.5% inkluderad, så att totalsumman är detsamma.

Det är alltid Revolut som erbjuder den bästa växlingkursen, dock är den begränsad till 10000kr/månad. Det borde ju finnas en svensk bank som är lika bra… (försökte testa med Lunar dock har dem svart att registrera mig för någon anledning…)

Tacksam för förslag.

Jag betalar med Skandia och har uppfattat att deras betalningar skulle vara avgiftsfria. Det står att de ska vara det på hemsidan men det kan naturligtvis finnas någon dold avgift.

Jag har för mig att det var 0,5% påslag på EUR-överföringar på Skandia och mer avgifter för andra valutor. Det var därför jag i princip slutade använda Revolut för det blev för olönsamt att föra över pengar dit via banköverföring (mitt debitkort slutade tillåta överföringar till “finansiella tjänster”/Revolut).

Det står ingenting om det. Det är allt jag kan konstatera.

Tack för svaren.
Det var det med t.ex. Handelsbanken - det står ingen avgift dock är växelkursen värre så att det blir detsamma som Danske Bank som angett 0.5% som avgift…

Jag har flyttat ganska stora engångssummor från eurokonto i EU land till Handelsbanken i samband med insats till bostadsköp. Då växlade jag pengarna till SEK i Revolut och skickade dessa till mitt Handelsbankskonto. Då fanns ingen 10 000 kr gräns. Är detta något nytt eller har jag missförstått din fråga? Eller är det annorlunda när man gör det på ’andra hålllet’ dvs SEK till Euro?

Jag har flyttat mer än 10 000kr till Revolut tidigare. Det var inga problem då i alla fall. Jag betalade med kort i svenska kronor så det blev ingen växlingsavgift i Sverige. Exakt så många kronor som drogs från svenska kontot dök upp på mitt revolutkonto, och där kan jag ju växa till/från andra valutor till så låg avgift som bara går att få.

tack för alla svaren. Det stämmer, Revolut växler utan avgift upp till 10000kr/månad, därefter bara 0.5% tilläg. Dock undrade jag bara om det fanns en bank som har en lika bra växlingskurs som revolut (interbanken växlingskurs) och inte heller ha någon inbakat avgift…