När jag läst på i samband med att jag ska göra en korrigering i tidigare deklarationer så har jag förstått det som att överklagande kan ej göras längre bak i tiden (inkomstår 2019 möjligt senast i år). Självrättelse kan göras upp till 10 år om felet man rättar kan vara grund för grovt skattebrott, men här är det ju åt andra hållet så att säga.
Kontakta skatteverket och förklara situationen. Även om regeln säger att du kan justera deklarationer endast senaste 6 åren så finns det inget som säger att de inte kan göra en rättelse som är äldre än så.
Verkar som att du även kan begära skadestånd om du anser att det har lett till ekonomisk skada för dig, och det är skatteverket som agerat fel, ifall de inte går med på att rätta deklarationen från 2018.
Jo jag skall i varje fall försöka då det rör sig om en del men skall först se om jag kan få tag i någon som kan detta med skatt mellan Sverige och Norge som det gäller.
Är ju en del särregler och tror en kunnig skattejurist eller liknande har lite mer “tyngd” än en vanlig “typ” som jag?