Pendlarbil för 3 månader, och kanske mer

Kommer tyvärr att behöva en till bil under minst 3 månader, förmodligen länge. Enda kravet är att den ska ta mig från a-b, ca 7 mil/dag. Andra transportmedel är inte aktuella. Har inte elbilsladdning hemma, men teslastation 6 minuter bort.

Köpa en lågmilade men äldre? Köpa en nyare begagnad och tänka att det är en bil folk faktiskt vill ha & går att få såld? El, diesel eller bensin?

Vill som alla komma undan så billigt, men ändå tillförlitligt som möjligt.
Är tyvärr inte duktig på att meka bilar.

1 gillning

Korttidsleasing?

Kolla t.ex. GoMore, AimoSubscription eller liknande. Opel har ett erbjudande om 6000 kr per månad i 3 månader. Jag hade kört på denna. Men så värderar jag också ett lågt besvärskonto högre än billigaste lösningen.

Jag hade köpt en begagnad, nybesiktad bil med fräscha däck för kanske 20-30k. Helst en Toyota.

1 gillning

Köp min V70. Rullar t o m sista juni innan den ska besiktigas. 10k du veeet kompis! Bästa priset nuuu! :smiley:

(Ja, mest ett skämt i tråden men också sant. Den ska upp på Blocket till helgen.)

3 gillningar

Du MÅSTE lägga ut i forumet. Är ju en kändisbil. :laughing::raised_hands:

2 gillningar

Japp. Ett bra råd.
Jag skulle ta med bilkunnig vän när jag handlar.
Ofta bättre än att vara bilkunnnig själv faktiskt. Kompisen är inte känslomässigt påverkad som du är.

3 gillningar

Bra tips! Tack. Börjar kolla lite begagnat, annars får man kika på J’s förslag att kanske kortleasa.

1 gillning

Leasing är ju smidigt men att ha en skruttig gammal bil är underskattat. Man kan köra var man vill, slänga in cykeln, parkera var man vill eller borra hål i taket för att montera solceller och ventilation som jag gjorde i min van.

2 gillningar