Tjena gänget, får ett längre besök av syrran och hennes familj under sommaren och tänkte att det skulle vara bra om de hade tillgång till en bil under tiden så jag slipper köra runt dem. Funderar nu på vad som blir förmånligast och hur ni hade lagt upp det? Mina alternativ som jag ser det:
Hyra bil - dyrt då man hamnar på omkring 4-5 k för en större familjebil (de har två barn)
Köpa en beggad bil som man senare säljer - har någon förslag på bil som inte minskar allt för mycket?
Köpa en beggad bil som man behåller - bor i en kranskommun till Stockholm och tänkte eventuellt på att köpa en bättre bil med lite lastutrymme som hyr ut med GoMore eller liknande tjänst, då kan man tricksa lite med att låna ut vår egna bil till syrran och tjäna pengar om tjänsterna fungerar.
Min bild av Gomore är att det fungerar i Stockholms innerstad och andra ställen där det är dyrt att ha bil. I villaområden där många har två bilar och kan parkera gratis på uppfarten finns inte samma efterfrågan. Det kan dock vara annorlunda om det handlar om bilar med särskilda egenskaper.
Förstår, bor i Solna där många kör billöst så tror det kan vara ett alternativ, kanske ett extra-knäck. Jag hade själv inte bil i de 9 första åren jag bodde här.