Mina föräldrar är nyblivna pensionärer. Dom har båda haft normala jobb och får normala, ganska låga, pensioner, men överlever tack vare lite sparande under sina arbetsliv.
Vad finns det för tips för dom som redan är pensionärer och vill ha lite mer i plånboken?
Oj, sjukt svår fråga faktiskt, eftersom du just ställer frågan:
Vill ha mer i plånboken?
Antar att personen inte är så sugen på att jobba extra, för det är ju alltid ett alternativ, finns ju även rekryteringsbolag som är just inriktade på pensionärer som vill jobba lite ibland. Veteranpoolen är ett exempel.
Något man först nog får göra är att rannsaka sina löpande utgifter, dom som bara dras från kontot, är det något där som går att lösa bättre pris på eller helt enkelt vara utan?
Du skulle kunna kolla igenom avsnittet om just “Tjäna mer pengar” och se om du finner några intressanta tankar!
Har nog inte så mycket mer att tillägga just nu!
1 gillning