Fick ett telefonsamtal från Pensionsinfo.se som ville ha ett samtal. (Å jag kan behöva de)
Verkade seriöst men är dom de? Å hur vet jag de är dom?
Någon prisgaranti att om jag inte tjänade mer på deras förslag än kostnaden fick man de gratis.
Kostade inte skjortan så just den delen skulle väl va ok. Men jag är rädd efter alla bedrägerier att jag blir blåst.
Tänka på?
Mest handlade del väl om min tjänstepension/allmän pension å inte så mycket om mitt personliga sparande.
Ska dom kunna hjälpa mig bör dom ju ha tillgång till min ekonomi.
Hej!
Är du säker på att länen är pensionsinfo.se. Jag gör en google sökning och finner inte hemsidan.
Men jag taggar @Monica som är expert inom pensionsfrågor.
Nä när jag kollar är det Pensionsinformation.net
Nu stämmer det.
Min magkänsla säger att företaget verkar skumt. Efter ha varit på rikatillsamman forumet, lärt mig att företag som söker upp en exempelvis telefonsamtal, bör man vara extra vaksam.
Ifall man är intresserad av något föredrar att jag söker upp ett företag, istället för tvärtom.
Jag skulle vänta på en kommentar från Monica först.
Finns inget registrerat bolag som heter Pensionsinformation i Sverige AB som de hävdar på hemsidan.
Mycket möjligt att verksamheten är legitim, men jag hade inte anlitat dem då de inte ens är registrerade.
EDIT: Ser att det är en bifirma under ett annat företag som är registrerat.
Så ja, det verkar vara ett legitimt bolag. Huruvida de gör ett bra jobb eller inte går inte att gissa sig till …
Har lyssnat på deras info en gång. Inget jag behövde men antar det finns andra som är sämre på området än mig.
De ringer typ en gång i månaden.
Söker man i alla bolag hamnar man på företag på samma adress med likartad webdesign och 1.0 i betyg.
Jag har uppdaterat ovan, tydligen bifirma till Bokningsservice. Så det är egentligen Bokningsservice som står bakom fast med annat varumärke.
Kanske kan vara något annars för dig?
Här är annars Jans lista på rekommenderade rådgivare, om du letar rådgivning:
jag gick med ett samtal som varade i en halvtimme. Han tog upp allt möjligt om framtidsfullmakter till efterlevandeskydd. Gissar att det är för att man inte kan säga att han inte hittade något som kunde förbättras.
Jag förstod rätt fort att vi hade olika syn på risk och han ville att jag skulle sluta betala av på lån osv och istället satsa alla pengar på aktier, visserligen indexfonder. Jag försökte få en syl i vädret och säga att alla aktier är risk men han malde på. Det kom en lång oformaterad text efteråt som såg ut som någon AI-tolkning av det han hade sagt på telefon.
Så jag betalade faktura om 0,5 h x 1795 kr/h + moms. Rätt meningslöst