Pensionera.se någon som testat?

Någon som har erfarenhet av att låta tjänsten/företaget Pensionera.se ta hand om tjänstepensionen?

1 gillning

Nej, men kollade upp dem lite på Allabolag.se
Omsätter 55 Mkr men går med drygt 5 Mkr i förlust. 42 anställda. 65 Mkr i kortfristiga skulder vilket låter mycket på den omsättningen. Negativ soliditet.

Om deras råd är så som de driver sitt eget bolag så är det ingen jag hade velat ta råd av :wink:

Kollade på deras webbsida. Känns som att de kör en vanlig ”insamling - rådgivning” upplägg. När de vet vad du har så kan de rätt lätt sälja på mertjänsterna.

De som söker sådana tjänster är oftast inte så bra pålästa och blir lätt offer för säljandet av betaltjänsterna. Alla grejerna de säger att de gör inom ”Premium” är rätt lätt att göra själv.

Tveksam till vad mervärdet är jämfört med gratis Minpension.se :slight_smile:

Hej Ola,

Ingen erfarenhet själv, men som @JFB är inne på så låter det som någon man kan skippa att anlita.

Läs på lite och styr upp din tjänstepension en gång så behöver du inte göra så mycket mer sen, blir väldigt billigt och du har bra koll själv sedan :ok_hand:t2:

Här har du en liten punktlista från småspararguiden att följa för att få koll på din tjänstepension :slightly_smiling_face:

Tack för er input.

Jag släpper Pensionera.se och har istället bokat genomgång och rådgivning med Jarl Enqvist på Kollberg & Enqvist.

De är helt oberoende rådgivare och tar 6.000 kr för ett uppdrag.

Jag räknar med att ”få igen” de pengarna genom bättre placeringar av främst premiepensionen.

Annars finns ju alternativet att välja Ap7såfa i PPM. Känns som det är väldigt få personer som slår denna fonden på lång sikt.

Ja det har jag gjort men jag tror inte jag kan välja den för alla olika insättningar som är gjorda av olika arbetsgivare :thinking: