Stort problem: Efter ett par timmar stillasittande kryllar det och kittlar i benen så jag håller på att bli galen. Funkar att gå men det kan man ju inte göra hela resan. Någon som har tips? Har funderat på om man kan hjälpa personalen och köra runt serveringsvagnarna men tror kanske inte det är något dom uppskattar.
Skulle nog rekommendera enkelt saltvattenspray för näsan som man använder några gånger under flyget. Luften är rätt torr och när jag har glömt det brukade jag få den vanliga förkylningen efter man suttit på flygplan i 10+ timmar.
Jag har rest en hel del både i tjänsten och privat.
Ofta men inte alltid finns USB-c eller en USB-A att ladda padda och mobil med. Ha med robust sladd.
Att ha med sig en 10 tums padda med bra med lagring (128 Gb räcker för mig). Där jag sparat ner serier och filmer från mina strömningstjänster hemma för offline visning . Jag brukar kolla vilka strömningstjänster som klarar köra filmerna offline.
MAX , Prime video funkade sist. Buggar sig för vissa tjänster ibland.
(Man kan även använda många av sina strömningstjänster på plats i landet du ska till om WIFI är ok. Vissa byter språk till det lokala. På alla tablåer etc.
Man får prova sig fram. Oftast finns sen engelsk tal och text. vad heter engelska på Thai?)
OCH ett par riktigt bra noise cancelling lurar. Sony eller BOSE eller motsvarande. Var beredd på att lägga 3000 Sek. Jag fick dom i present ( alldeles för snål själv för så dyra prylar) . Dom tar bort mycket buller och kopplar till din padda med bluetooth klockrent utan strul. Till ombord skärmen kopplar jag ofta med liten sladd som hör till lurarna. Bluetooth har varit skakigt om det funnits.
Readly är en bra tjänst för magasin och dagstidningar från hela världen. Man kan tanka ner dom innan man åker för offline läsning.
Väldigt rutinerad resande här. Ofta 24-timmars. Alltid nackkudde.
Lypsyl och handkräm. Mycket torr luft och jag tycker det är outhärdigt att ha kruttorra läppar och händer.
Köp billig nackkudde på typ dollarstore. Funkar hur bra som helst. Ta med öronproppar. Min senaste flygning var full av skrikande barn.
Sen tycker jag om att sitta närmast gången så man slipper hjula över folk för att gå på dass. ![]()
Är du också inne på att det är modellen med memory foam som är bäst?
Absolut - de uppblåsbara har den där vassa kanten som någon annan nämnde, plus att det går sönder, och helt plötsligt sitter du på ett långflyg med en tom plastbit istället för en kudde. Ibland får jag plats med min kudde i väskan, men min har en ögla med en bra tryckknapp så jag kan lätt fästa den utanpå ryggsäcken vid behov.
De här kuddarna gör att jag får skaplig sömn och kan ibland sova i flera timmar utan att vakna av att man nickar hit och dit eller får ont i nacken. Min rekommendation är att satsa på en fastare/fylligare även om den tar lite mer plats, för de sjunker ju ändå ihop lite grann när man lutar huvudet mot dem.
Var kan man köpa den?
Jag köpte på amazon - hittar inte exakt vilken leverantör. Men det verkar finnas många att välja på. T.ex. denna
Nu har jag försökt leta upp en sån bakofram kudde men inte hittat någon. Finns det någon länk att dela med sig av?
Har testat en hel del olika av de klassiska varianterna men de är avskyvärda, får bara ont och huvudvärk av dem.
Böcker!!! Pocket, eller läsplatta om du gillar det. För alla långa timmar du kommer att tillbringa på flygplatser…
(Att läsa på flygplatsen och sen lyssna på lugn musik i brusreducerande hörlurar under flygresan är vilsamt för hjärnan jämfört med en massa kassa filmer/serier.)
Stödstrumpor, magnecyl, öronproppar, mössa, batteribank, mat och vatten.
Jag tror bestämt att farbror får se över utgångsdatumet på sin resemedicin.
Finns också på typ alla flygplatser.