Presentation / profil i forumet... Är det något som vi vill ha?

Var inte meeeeeeningen att ducka. :see_no_evil:

:rofl:

Jag ÄR ju inte så himla intresserad av vare sig mål eller siffror kring sparande och investeringar, så… de där förslagen mot slutet om

är mer intressanta. För MIG alltså. Det bygger ju på våra respektive styrkor och det fascinerar mig alltså.

Nyfiken som jag är undrar jag också över vad människor vill ha ut av att vara här - vill man bara läsa, vill man delta, vill man lära sig något specifikt, vill man… tja, vad man nu vill.

Ja, det där är ju inte det jag syftar till också! (Och mina tre svar komemr definitivt inte ha ngn privatekonomisk förankring, det är ett som är säkert. :wink: )

1 gillning

Man kan ju vara bra på många saker. Mycket kan nog också ha bäring på privatekonomi, även om det inte handlar om ”sifferfrågor”.

2 gillningar

Jag tänker att man som relativ novis inom sparande kan ha börjat, slutat och börjat igen. När jag började i slutet av 90-talet brände jag mig rätt ordentligt. Jag slutade inte spara men själva intresset dog. Jag stoppade också in allt sparande i sådant som bostadsköp.Det sparandet finns så klart kvar idag men inte i form av någon aktieportfölj eller liknande.

Jag tycker en intressant fråga är i vilken fas i livet man befinner sig i. Jag menar då främst om man är i en uppbyggnadsfas med sparande till bostadsköp eller mer av skördetid med ökande inkomster men kostnadskostymen på plats. Sedan kan det förstås nyanseras men på en sådan mer övergripande nivå kan nog många placera in sig själva.

2 gillningar

Mmm!
I like!

Jag blev inte klok på hur man gjorde när jag kopierat ut @janbolmeson mall… 🤦

1 gillning

Haha. Jag som tyckte att jag var superpedagogisk. Återkommer är jag lämnat Nangijala-lekplatsen i Oxie där jag blir kommenderad av en 3-åring med visselpipa just nu… :joy:

Tydligen ska jag springa trefjorton varv runt lekplatsen och först till mamma vinner. Men om jag leder så måste jag stanna. :thinking:

2 gillningar

Det kanske inte är varv du skall springa utan snarare i en cirkel och när treåringen nämner trefjorton är det givetvis pi som avses. :rofl:
Den här leken är nog mer avancerad än vad @janbolmeson förstår :wink:
3-åringen har uppenbara förutsättningar att bli något extraordinärt i framtiden :smiley: :moneybag:

3 gillningar