Som rubriken lyder. Vilka semesterresor anser ni vara de mest prisvärda ni gjort? Fri tolkning på vad som är prisvärt.
Tycker resor inom Sverige är prisvärdast ex till fjällen, tycker också allt praktiskt är så mycket enklare inom Sveriges gränser. Inga Corona tester, passkontroller m m
Flygresor som blir kraftigt försenade kan bli prisvärda. Jag har lyckats få tillbaka mer pengar från flygbolaget än resan kostade iom. det regelverk som finns inom EU. Inte kul att bli försenad såklart, men prisvärt är det ![]()
Åkte och semestrade i Libanon förra året med två kompisar, på senare år så har deras valuta kraschat så man får väldigt mycket för pengarna när man äter ute och shoppar osv.
Inför hotell bokningen så kollade vi på hotels.com, booking.com och flera andra sidor och fastnade för ett hotell som heter Burj On Bay, 5 stjärnigt vid vattnet som kostade ungefär 55k för en svit i en vecka på dessa sidor.
Vi hittade sedan av en slump en spansk bokningsida som heter destinia.com och bokade samma svit till det blygsamma priset 2500kr!!
Vet inte hur dom kunde hålla så låga priser och misstänkte att jag blivit lurad efter bokningen så jag skickade ett mail till hotellet för att bekräfta min bokning, vilket dom gjorde ![]()
Bästa hotellet jag bott på Btw…
Mvh, Johan
Kan slå ett slag för Porto, billig mat, billigt vin och gratis underhållning i form av gatumusikanter längs med floden.
Tågluffade runt i östeuropa under studietiden. Billigt, lärorikt och roligt.