Är det någon som har provat. Rebilla kortet. 2% cashback
Inte provat men beställt för ngn timme sedan. Dessutom ansökt och beviljats deras sparkonto som ger 0,9 i ränta.
Mvh,
JK
SMS bekräftelse på ansökan kom 13:25
4 timmar och 12 minuter senare (17:37) kom ett nytt SMS som bekräftade att krediten var beviljad. På en söndag!
cashback ger bara på köp för 50000kr . Max är cashback är alltså 1000kr per år. Komplett har lägre cashback men taket på cashback ligger på 2000kr. Men det går ju kombinera båda korten.
Ja, jag har ett Rebilla-kort sedan någon månad. Ska något negativt nämnas, så är det att dom inte har autogiro eller e-faktura ännu. Man får fakturan som ett mail. Men annars inga konstigheter, fungerar helt OK.
Kortet verkar mycket intressant.
Inte testat själv, men det jag läst ser bra ut, gillar det starkt att man får det som direkt cashback på kortet istället för "användbar kredit på att specifikt ställe. Måste undersökas mer, så pengarna du får tillbaka inte är låsta enligt några villkor.
Cashbacken minskar din skuld direkt månaden efter, finns ingen låsning där. Den blir en +transaktion på ditt kontoutdrag.
Den begränsning som finns är att man får 2% på köp upp till max 50.000 kr/år.
Arabesk
Är de 50k max cash back, eller är det 2% cash back utav 50k spenderade som är max?
Den maximala cashback du kan få per år är 1 000 kronor.
Ser att Rebilla inte har någon valutaväxlingsavgift eller valutaväxlingspåslag, det är ett plus jämfört med andra kort.
Ett minus, om än litet:
Nytt kort (på grund av trasigt/slitet/stulet/blockerat kort) - 59 kr
Ett annat minus, som jag ser som något större är att kortet endast funnits sedan december.