Reklam i forumet

Mitt Malwarebytes-tillägg i webbläsaren blockerar https://rikatillsammans.se/forum/ p.g.a. att den upptäckt en trojan på sidan.

Fick en liknande varning i inlägget jag svarade på.

1 gillning

Låter inte bra! Nån uppdatering på detta…?

Malwarebytes har fått nåt spel på rikatillsammans, tror de buggar ur. Googlar man på rikatillsammans i chromes adress-bar så flimrar det och laddar om och om och om, och sedan blockar google en en stund för att man spammar deras server med requests. :sweat_smile: Malwarebytes brukar vara snabba på att lösa sånt här, så förhoppningsvis är det borta snart.

Möjligt. Men det är lika möjligt att det är riktig malware upptäckt. Ingen är resistent mot malware.

Jag har i perioder problem att komma in på forumet på min PC, webbläsaren verkar blocka sidan. Men ofta funkar den igen inom 1-3 dygn.

Kan det bero på Malware?

Tror snarare på Melwa-re… :see_no_evil: :hugs:

4 gillningar

Men då borde jag ju va blockad jämt. :rofl:

2 gillningar

Jo, men att den fastnar i en flashande loop kan inte vara rätt :sweat_smile:

Nej. Svenska motsvarigheten till taco du vet:

FLÅSA - ForumLedningen Ångrar Sig Alltid

:wind_face:

4 gillningar

Kan ju vara skadlig kod i reklamen också. Malwareb borde ju ge lite mer info tycker man?

Jag har inga problem men sen använder jag inget tredjeparts av, om man inte räknar adblocker (sorry Jan, men denna tråden visar ju verkligen vilken dynga som poppar upp).

Men jag har ju ingen reklam, är Patreon.

@janbolmeson @Oliver.Allemog Jag blir konsekvent blockad av Malwarebytes nu när jag försöker gå in på sajten/forumet. Ni har hamnat permanent på deras blocklist på något sätt, så det behöver nog dras i.

De finns här:

Här står det hur man gör om man vill klaga på en block utan att vara kund (sajtägare):

https://help.malwarebytes.com/hc/en-us/articles/31589238609563-Types-of-block-pages-caused-by-Browser-Guard#:~:text=If%20you%20don't%20have%20an%20account%2C%20make%20a%20post%20on%20our%20Browser%20Guard%20public%20forum.

2 gillningar

Samma för mig. Jag fick be den at undanta sidan för att komma in.

2 gillningar

Tack, skickar ett mejl till dem.

Gjort nu:

Ni får ju gärna svara i det om ni har konto där. Vet inte om jag kan göra något mer än så.

1 gillning

Jag upplever att Malwarebytes-problemet är löst nu.

1 gillning

Den nya helside Defender reklamen är så irriterande. Tog ett tag innan jag fattade att jag ska scrolla upp.

Och då kommer nästa stora reklambanner..

Det är verkligen störande med alla dessa dynamiska ads som scrollar över, under och igenom på samma gång.

2 gillningar

Bara att bli Patreon så slutar det. :raising_hands::+1:

2 gillningar