Laddat om men reklamen är kvar.
Funkar bra för mig nu, ingen reklam! Men godis har inte någon patreonsymbol på sin profilbild, kanske finns ett samband?
Har också gjort custom pledge som godis så kanske är det som påverkar
Är det något av er @godis och @VonAnka som sitter på en dator och vet hur man kan kolla i källkoden? Kan ni även även säga om ni ser reklam på sidan med alla ämnen eller inuti ett ämne?
jag har dator, källkod vet jag inte mycket om men om du kan instruera lite så kan jag se vad jag får fram!
Har inte tillgång till en dator men jag ser då reklam på startsidan, högst upp på forumet och längst nere i ett ämne
Har fortf problem också. Vad ska jag kolla i källkoden?
Kan ni kolla <body>-taggen. Där bör ni hitta något som heter rt7-user-group-id-XX där XX är en siffra. Får ni upp det?
Min är extrem då jag är med i typ alla grupper i forumet.
class="chat-enabled rt7-theme-id-1 rt7LoggedInUser
rt7-user-group-id-61
rt7-user-group-id-60
rt7-user-group-id-62
rt7-user-group-id-10
rt7-user-group-id-11"
Till saken hör att detta inte kommer upp när man gör “view source”, utan bara när man väljer “Inspect” och tittar i den genererade källkoden.
Jag håller på och felsöker nu. Fattar inte vad som gått fel. ![]()
EDIT: då är det löst med hjälp av @soderholm!
Fixat.
Det blir lite “kladdigt” när annonserna är så breda att de lägger sig under den vertikala scroll-listen som även visar var i tråden man befinner sig.
Jag använder Chrome på PC, om det möjligen är relevant för hur layouten blir.
@Oliver.Allemog @janbolmeson
Jag vet inte om ni ändrat något eller om det redan tidigare var så, men jag fyller på med ny eller kanske bara nyupptäckt debug-info. ![]()
Jag ser att när annonsen växlar så visas för ett ögonblick en ljusgrå fyrkant med en bredd som slutar innan scroll-listen (bra bredd), därefter byts fyrkanten ut till en bredare som täcker (fast bakom) listen, för att slutligen ersättas med annonsen som fortfarande täcker (bakom) listen.
Tack! Ska kolla på det.
Såg reklam för en tjänst som hjälper en att gå ut ur svenska kyrkan, vilket i princip innebär att de tar 400 spänn för att posta ett brev, klassiskt scam-företag. Kan det inte vara lite högre nivå på de företag som annonserar här?
@janbolmeson Hade förväntat mig en kommentar istället för en smiley utan ett ord.
Har Rika Tillsammans ett ansvar för vad som annonseras för på forumet? Om inte, borde de ha det?
Jag har med flit använt ett sådant företag, trots att jag vet att det är gratis. Jag äger ingen skrivare, vet knappt vilken församling det är, osv osv. Företaget löste hela grejen baserat på personnummer och tog ett par hundra för det. Två veckor senare kom bekräftelse om uppsägningen från Kyrkan.
Supernöjd. Besparade mig massa besvär.
Du kan också skriva för hand på baksidan av ett gammal räkning eller müslipaket.
Dessa företags affärsmodell är att kapitalisera på folk som inte vet att det är gratis. Totalt oförsvarbart.
Man hittar de på många områden, oftast första resultatet vid Google sökning. Värsta fallet jag sett är att beställa utdrag från kreditregister i Tyskland. Det gör man gratis genom att fylla i ett formulär online. Företaget tar betalt för att göra det åt dig, men du gör mera jobb själv genom att fylla i företagets formulär+ mer info + betala. ![]()
![]()
![]()
För att ta tillbaka diskussionen till hur mycket skit det görs reklam för på RT/forumet. Så här ser ränta kalkylatorn ut
De känner av formulär, och lägger annonser direkt under med en knapp för att lura en att trycka. I detta fall hamnar man på en sida där man ska fylla i sin info för att få vinna 500€ presentkort på livsmedel (du vinner säkert
). Har inte klickat mig vidare men i värsta fall vill de ha kreditkortnummer.