Rekommendera någon som du upplever som kunnig i en kategori på forumet

Utifrån diskussionen i tråden som @Anonym startade igår “Möjlighet att rekommendera kunniga i forumet?” så tänker jag att vi kör ett test i forumet. Från och med nu går det att rekommendera en användare som man upplever som extra kunnig i en kategori i forumet.

För att rekommendera en person var svar du uppskattar så klickar du på deras namn, sedan klickar du på rekommendera och där kan du välja vilken kategori du upplever att de är kunniga inom.

image

Sedan väljer du den kategori som du upplever att personen är kunnig inom. :slight_smile:

image

6 gillningar

För att göra det enkelt så upplever jag att så är här en short-list på användare som jag själv har satt som kunniga.

Listan är inte på något sätt komplett, jag har garanterat glömt någon och klockan är efter midnatt, så ta det inte som kritik om du inte är med. :see_no_evil: :heart: OCH du behöver verkligen inte hålla med mig i listan, det här är min första lista. :slight_smile:

Rekommendera och komplettera gärna med personer som jag har glömt. :slight_smile:

8 gillningar

Det var smickrande att komma med på listan.

Min kunskap är väl mer “så resonerar banken”. Vad som är en bra bolåneränta i procent har jag lämnat bakom mig eftersom mitt bolån numera är försumbart.

Turerna vid nybildning av brf kan jag fortfarande. Min spetskompetens nu för tiden är beskattning av enskilda firmor och reavinstbeskattning.

8 gillningar
3 gillningar

Vore det möjligt att lägga ”kunnig”-markeringen efter användarnamnet? Tycker det skulle bli bättre så. Tycker annars att kunnig-markeringen ser bra ut.

2 gillningar

Ska kolla om det går. Det som är klurigt är ju t.ex. att vi älskar alla @skogstomten i bilkategorin, men säg att skogstomten skriver i en annan kategori där han inte har samma erfarenhet, då ska ju inte hans kommentarer få särbehandling där.

Nu har jag till och med valt att INTE markera alla inläggen som expertinlägg även om de är i rätt kategori för att inte spamma. Bättre spara på krutet till de riktigt läsvärda inläggen.

3 gillningar