Hej,
har öppnat ett krypto konto hos revolut och satt in 100 SEK, om jag säljer den i framtiden hur ska jag skatteredovisa den? Plus kan jag överföra pengar till min bank i Sverige?
Det finns bra guider.
Och du bör kunna sälja och flytta till bankkonto. Beror på hur grinig banken är.
Om du köper och säljer crypto via Gemini, Coinbase eller Kraken så kan du använda tjänster såsom Koinly och Divly för få ut det som krävs för deklarationen. Jag använder Koinly. Men jag köper för lite mer belopp och har lite fler transaktioner. För bara 100 kr är det onödigt.
Jag har öppnat ett konto hos kraken men det går inte att sätta in pengar. Transaktion nekas. Hur sätter du in pengar i kraken och köper krypto ??
Jag använder Revolut. Fyller på Revolut med mitt vanliga bankkontokort. Sen gör jag en SEPA överföring via Revolut. Mycket smidigare än bankernas system. Använder Revolut till det mesta. Mycket bra tjänst.
PS
Vet man med sig att mn ska deklarera nästa år så köper man en deklaration hos Koinly under black friday. Minst 20% rabatt då.
tack, har du nån gång stött på problem vid överföring, har hört så mycket negativa saker,
Jag har bara fört över pengae via Revolut. Inte sålt och flyttat tillbaka. Inga planer på att göra det heller.