Vart köper man krypto?

Min bank (LF) nekar mig i Coinbase och quickbit. Vart köper ni?

Använder Coinbase Pro. Aldrig varit problem.

Funkade på Safello. Dock skitkurs och rejäl avgift.
Får ta mig en kik på Coinbase pro. Antar att det kostar per månad?

Testa att skicka pengarna via Revolut t.ex.?

Utan att veta antar jag att Coinbase m.fl. inte erbjuder SEK som basvaluta och då är det ett bra sätt att ducka växlingsavgift också.

Notera att LF är extremt anti-krypto och de kommer att neka alla transaktioner till/från ditt konto om de ser att de är krypto relaterade.

Det går att gå runt om det inte handlar om väldigt stora summor (via t.ex. Revolut, N26, Nuri, etc), men du kanske ändå vill fundera på att använda en annan bank. Sitter själv i den sitsen där SEB, Swedbank, Sparbanken Nord, LF, ja även Avanza har sagt NEJ, men ska testa Nordea och Danske Bank som har sagt att de inte blockar kryptorelaterade överföringar on sight.

Haft noll problem Ica → revolut → Coinbase/kraken/crypto.com osv

Så du använder Revolut som proxy helt enkelt? Låter som ett alternativ.
Har Revolut Euro-konto? Ska man i så fall växla till euro när man fyller på Revolut och sedan handla krypto med euro?

Du fyller på ditt Revolut i SEK. Sedan kan du antingen växla till EUR avgiftsfritt, eller föra över direkt till EUR-konto hos mottagaren från din SEK-balans (växling sker automatiskt).

1 gillning

Yes precis det är därför jag går via revolut. Fri valutaväxling på vardag. Kan ha olika konton i sek, euro, dollar etc.

För mindre köp accepterar iaf binance mindre överföringar i dollar än i euro så använder lite olika.

1 gillning

SHB → Kraken

Jag brukar köra följande flöde:

Re:member kreditkort → Revolut (SEK) → Revolut (EUR) → CoinbasePro

Förut gick det att göra SEPA överföringar till Revolut men det har i alla fall Swedbank spärrat.

Inte stött på några avgifter förutom köpen via CoinbasePro.

Tänk på att det kan vara svårt att få hem pengarna igen till svenska konton.