Jag skulle behöva tips från er.
Jag har nyligen öppnat ett konto hos Länsförsäkringar Bank eftersom jag får 25 % rabatt på alla mina försäkringar där.
Jag vill köpa krypto via Binance och har försökt föra över pengar från Länsförsäkringar till Revolut, för att sedan skicka vidare till Binance.
Men jag har precis pratat med Länsförsäkringar, och de sa att det inte går att skicka pengar till Revolut på grund av deras regler. De kräver att man har ett tydligt syfte och underlag för att kunna föra över pengar utomlands.
Jag har använt Wise och Remitly men det blev nekas ändå av banken.
Därför funderar jag nu på att byta till en annan bank som är smidigare när det gäller internationella överföringar.
Har ni några tips på banker som fungerar bättre för detta ändamål? Vilket sätt brukar ni göra?
Smidigt och smidigt… jag har överfört 2 ggr från Swedbank till Binance. Man måste ringa in och aktivera “Betalnings utomlands” om jag inte minns fel men sen var det inga problem.
Du kan säkert skapa ett konto där utan att flytta allt.
Man kan fylla på.Revolut med sitt kontokort. Så gör jag. SEB stoppar allt möjligt dem med avseende banköverföringar men kontokortsbetalningar har de inte stoppat.
När vi överförar till Revolut, det räknas som utlandsbetalning och det gick inte heller att överföra dit med anlelning att man köpa krytor. Vi fick nekas av Länsförsäkring när jag sade att jag vill överför penga till Revolut för att köpa krytor😒
Jag har frågat Swedbank om att öppna kontor där för att överföra penga och jag fick nekas. De sa att jag måste flytta allting dit.
Frågade Swebank dig om anledning att överföra pengar? Jag fick nekas av Länsförsäkring när jag sa att jag ville överföra penga för att köpa kryptor
Man ska absolut inte säga krypto. Aldrig säga det.
Och som jag skrev ska Revolut fyllas på med bankens egna kontokort inte via utlandsbetalning. Det kringgår alla deras jobbiga kontroller osv som de kan ha med utlandsbetalningar.
Är det inte 3,5% avgift för den överföringen? Brukar tillkomma avgift för direkt kontokortsbetalning till kryptobörsen.
Jag kör automatisk påfyllning på Revolut sedan schemalagda IBAN betalningar till kryptobörsen. Blir bara 1% totalavgift då.
Fyll på ditt SEKrevolutkonto med ett kreditkort. Växla SEK till marknadens bästa växelkurs till EUR. Skicka EUR gratis via Instant SEPA som revolut stöder. Betala din kreditkortsräkning med din ordinarie bank.
Din bank, LF ser inte att du använder dina egna pengar som Du vill för att köpa bitcoin. Utan de ser att du betalar en kreditkortsräkning.