RikaTillsammans-föreläsningen "Spara rätt och lätt" digitalt eller ute hos er

Reklam. Ibland får jag möjligheten att hålla en föreläsning om guldkornen från 25 års sparande, hur man kommer igång och det viktigaste att veta för den som inte är intresserad. Syftet är att på ett roligt, enkelt, inspirerande men ändå konkret sätt ge bort hur man sparar rätt och lätt.

Den här tråden är lite skamlös egenreklam eftersom det är ett av de bättre sätten som finansierar forumet och alla de osponsrade avsnitten. Lite win-win tänker jag. :slight_smile:

Dessutom vill jag också säga tack till dig och alla er som rekommenderat mig för kollegor, chefer och andra, då alla föreläsningarna har kommit på rekommendation av någon inne i organisationen. Tack! :pray:

Dessutom, för dig som är medlem på Patreon kommer jag hålla en liknande föreläsning i januari där du har möjligheten att bjuda in de som normal inte brukar lyssna eller hänga här. Länken fungerar dock bara om du är Patreon-medlem. Föreläsningen fungerar utmärkt att ge bort i julklapp då den inte kostar dig eller de andra något.

Lite bilder från några event:

Exempel på företag och organisationer som indirekt har sponsrat RikaTillsammans och poddavsnitten genom att köpa föreläsningar och workshops är bl.a. Unionen, Volvo, Axis, Trafikverket, ST, Vision, flera konsultbolag t.ex. Canea, Berotec och Quokka samt många fler. Många gånger (alla?) är det tack vare tips från dig och er i communityn. Något som jag är jättetacksam för! :heart::pray:

Hittills har jag bara fått riktigt fina vitsord, här är några exempel:

Gillade all statistik! Ex. Generellt lönar det sig inte att gissa vilken aktie som kommer att gå bra (det spräckte en bubbla av att känna att börsen är komplicerad).

Den som är lat är vinnaren – underbart!

Gillade att du nämnde att du inte tjänar några pengar på hur vi väljer att spara våra pengar, men att finansbranschen gör det.

Bra konkreta tips som går att göra direkt:

• Skit i bankens råd, köp en indexfond bara
  • Globala indexfonder
  • Tips kring pensionen

Sen så tycker jag att det var underhållande när du ”roastade” experterna med fakta. Uppskattade humorn i det och det var skönt att höra :slight_smile:

Också något jag tyckte var viktigt och skönt att höra – använd pengarna till det du tycker är viktigt, spara inte allt. Men snåla med det du inte tycker är viktigt.
– 2023-11-24

Stort tack tillbaka för en mkt bra och intressant föreläsning – du skakade tacksamt liv i och väckte upp många utav oss igår… :slight_smile:
– 2023-11-24

Jag tyckte Jan var väldigt bra. Jag trodde det skulle vara info-kväll om aktier med svårt ekonomi-språk, men han var väldigt rakt på sak och använde ett lätt språk. Det var skönt att det inte var en djupgående föreläsning utan bara enkla tips och knep som hade stöd i forskningen. Gillar verkligen när man får med sig något konkret man kan göra direkt, enkelt att göra.

Vill bara tacka för en grym föreläsning på Volvo Cars idag. Mycket intressant! Länge sedan jag lyssnade på någon som fångade min uppmärksamhet så totalt. Och det med ett ämne som brukar vara sövande. Bra jobbat! TACK för infon, skall genast se över mitt sparande och framförallt tipsa mina barn så de gör rätt från början :slight_smile:

Föreläsaren var duktig, kunnig och rolig. Han fångade en och fick ett ganska tungt ämne att bli roligt, intressant, inspirerande och jag kände mig peppad efteråt! Väldigt roligt att ni bjöd in honom. Jag var faktiskt förvånad att det inte var mer folk.

Hojta därför gärna till så kan vi ta ett kort samtal om det här är något som skulle passa även ute på ditt företag eller organisation. Det går både att göra digitalt eller fysiskt på plats.

En anekdot, roligast var en organisation som ville köra både digitalt och live. Jag kommer upp, det är 150 anmälda och personen har köpt fika (kanelbullar, vetelängder m.m.) till alla som kommer. Men eftersom han hade glömt fråga om de kommer live eller digitalt, slutade det med att 200 personer deltog digitalt, och vi två plus fem stackars live-besökare hade myyyycket fika att dela på. Första gången jag åkte hem från en föreläsning med flera vetekransar i väskan. :rofl::see_no_evil:

7 gillningar