Inspirationsföreläsningen "Spara rätt och lätt" 24 januari 2024

Reklam för min inspirationsföreläsning “Spara rätt och lätt 2024” digitalt för dig och dina vänner eller familj. Målet med föreläsningen är att inspirera till att komma igång med sitt sparande och visa att det är enkelt, roligt och lätt samt vilken skillnad det gör över tid.

Det här är ett provprat för att se vad du tycker och tänker. Från tid till annan brukar jag hålla föreläsningar ute på företag om ekonomi, sparande, pension m.m. I januari är alltid intresset stort för ekonomi, inte minst eftersom det är årets fattigaste månad. Därför tänkte jag bjuda på en digital variant av föreläsningen som du kan ge bort till någon som du bryr dig om utan att det kostar dig något.

För dig som har hängt med oss länge så kommer du känna igen det mesta. Det är best-of-RikaTillsammans på ca 60 minuter. Fokus är på att det ska vara konkret, man ska kunna ta det till sig och bli sugen på att göra något konkret. Huvudpunkterna kommer vara passivt sparande, indexfonder, tidsfönster och fokusera på rätt sak.

Den är alltså INTE till för dig som vill prata faktortilt, slå index eller vilken typ av räntor man ska ha på olika horisonter. :rofl: Det här är till för den som du tror skulle ha glädje av att komma igång och föreläsningen är utmärkt för att sätta igång ett samtal om sparande och ekonomi. Det är en hjälp till dig att hjälpa andra. Vi vet flera att det är klurigt att vara profet i sitt eget hus. :see_no_evil:

Hojta till om du tycker det är en bra idé och om vi ska göra mer av det här.

Tack på förhand,
Jan

PS. Tack vare tips från er har jag fått möjligheten att hålla denna föreläsning på bl.a. Volvo, Unionen, Axis, Aktiespararna, Trafikverket, ST, SYLF, Canea, Quokka, Nätverket HON och många fler företag. Det är sådant som gör RT möjligt, så ett stort tack till dig som tipsar internt om möjligheten. :heart:

Praktiskt om tillfällena

Jag tänker att vi kör vid två tillfällen, men det kommer vara samma föreläsning båda tillfällena. Eftersom jag har en begränsning på antal deltagare via Zoom är det viktigt att du bokar plats i formuläret nedan.

ANMÄLAN STÄNGD

Nästa tillfälle: 24 januari 2024

Boka plats till dig och de som du vill ge bort den till

Jag rekommenderar verkligen att du också hänger på föreläsningen som du ger bort. Särskilt eftersom jag i mångt och mycket ser att föreläsningen är en “konversationsstartare”. För då kan ni ha föreläsningen som en ursäkt att komma in och prata om sparandet.

För tydlighetens skull:

• Anmälan via nedanstående formuläret kommer INTE att skicka ut någon bekräftelse i samband med anmälan. Anledningen är att du ska kunna ge bort platserna utan att personen i fråga får reda på det.

• Därefter kommer flödet se ut ungefär som följer, plus minus någon dag. I mellandagarna, runt 27 eller 28 december kommer jag skicka ett välkomstmejl med praktisk information. Typ 48 timmar innan kommer det gå en vänlig påminnelse och samma dag kommer det komma ett SMS.

Om du har några frågor, återkom, annars är det bara att använda formuläret nedan:

Skriv ut ett digitalt presentkort

För dig som vill ge bort föreläsningen i julklapp har jag även ordnat med ett digitalt presentkort:

Det ser ut som de två korten på bilden nedan.

Digitalt presentkort till föreläsningen

21 gillningar

Tack för att du fixade årets julklapp till min sambo.
“Att vara profet i sitt eget hus” är inte lätt, nej.

6 gillningar

Om det är i proportion till 3 minutersavsnitten så blir det en lång dag :sweat_smile:

1 gillning

Haha. Nej, brukar försöka hålla mig till 60 minuter, men kan inte lova något då vi inte har någon hård gräns. :joy:

1 gillning

Kul grej och vad fint av dig att göra det gratis. Tyvärr kommer jag inte på någon som skulle passa att ge det till :see_no_evil: Och jag själv är ju redan “frälst”…

2 gillningar

Haha, du är välkommen ändå. :heart:

2 gillningar

Vilket bra initiativ! Jag skulle gärna ge bort till min sambo, men hon pratar inte riktigt flytande svenska än och dialekten gör det ju inte lättare (no offence :sweat_smile:). Ska fundera :thought_balloon:

2 gillningar

Åh, tack och sorry, men dialekten är svår att fixa än så länge. :joy::see_no_evil:

1 gillning

Vilken jättefin och bra idé! :heart:

3 gillningar

Fantastiskt! Jag har börjat sprida evangeliet, och har en tjugoårig lärjunge i min närhet (brorsdotter) som i sin tur tack vare detta utsetts till ”chief financial officer” i sin familj, så här är flera som nu är mottagliga för detta. :slight_smile: Stort tack!

2 gillningar

Jag anmälde precis mig själv och brorsan till den 4:e! Har tjatat på honom i ett halvår om att skaffa Lysa så förhoppningsvis är det det här som får honom att dricka Kool-Aiden.

@janbolmeson kan man se hur många platser som finns kvar till respektive föreläsning? Har en vag minnesbild av att jag kan ha sett att den 4:e var full men nu gick det att anmäla sig så jag testade.

3 gillningar

Det finns plats eftersom det är digitalt. :slight_smile:

1 gillning

Okej, bra! Tänkte eftersom du i trådstarten skrev “Eftersom jag har en begränsning på antal deltagare via Zoom är det viktigt att du bokar plats i formuläret nedan.” men det kanske en mer hypotetisk begränsning då.

Det ska bli kul! Hoppas att julklappen nu inte tas emot som ett oombett livsstilsråd (vilket det ju är :sweat_smile:)

1 gillning

Haha, nej, det är bara en otydlighet. :see_no_evil:

Jag har Zooms storta paket så jag kan köra 500 personer som vi kan köra. När jag skrev ovan så hade jag bara en föreläsning och då hade vi varit fulla. Men i och med att vi även kör den 24 så blev det 500 platser till och just nu är det typp 200 platser kvar. Så just nu känner jag ingen stress. :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Råkar vara lite sent ute men skulle gärna lyssna med sambon på tillfället den 4e - kanske finns det någon som fått förhinder (om man kan överlåta platser)? :slightly_smiling_face:

Har ni möjlighet att lyssna tillsammans på en enhet? Det är mest att min licens bara tillåter 1.000 anslutningar åt gången. Men jag ska försöka fixa en livestream. :slight_smile:

1 gillning

För egen del absolut, tänker att det är lite av charmen att dra upp det på TVn och sitta i soffan tillsammans med lite popcorn och titta. :popcorn:

2 gillningar