Reklam för min inspirationsföreläsning “Spara rätt och lätt 2024” digitalt för dig och dina vänner eller familj. Målet med föreläsningen är att inspirera till att komma igång med sitt sparande och visa att det är enkelt, roligt och lätt samt vilken skillnad det gör över tid.
Det här är ett provprat för att se vad du tycker och tänker. Från tid till annan brukar jag hålla föreläsningar ute på företag om ekonomi, sparande, pension m.m. I januari är alltid intresset stort för ekonomi, inte minst eftersom det är årets fattigaste månad. Därför tänkte jag bjuda på en digital variant av föreläsningen som du kan ge bort till någon som du bryr dig om utan att det kostar dig något.
För dig som har hängt med oss länge så kommer du känna igen det mesta. Det är best-of-RikaTillsammans på ca 60 minuter. Fokus är på att det ska vara konkret, man ska kunna ta det till sig och bli sugen på att göra något konkret. Huvudpunkterna kommer vara passivt sparande, indexfonder, tidsfönster och fokusera på rätt sak.
Den är alltså INTE till för dig som vill prata faktortilt, slå index eller vilken typ av räntor man ska ha på olika horisonter.
Det här är till för den som du tror skulle ha glädje av att komma igång och föreläsningen är utmärkt för att sätta igång ett samtal om sparande och ekonomi. Det är en hjälp till dig att hjälpa andra. Vi vet flera att det är klurigt att vara profet i sitt eget hus. ![]()
Hojta till om du tycker det är en bra idé och om vi ska göra mer av det här.
Tack på förhand,
Jan
PS. Tack vare tips från er har jag fått möjligheten att hålla denna föreläsning på bl.a. Volvo, Unionen, Axis, Aktiespararna, Trafikverket, ST, SYLF, Canea, Quokka, Nätverket HON och många fler företag. Det är sådant som gör RT möjligt, så ett stort tack till dig som tipsar internt om möjligheten. ![]()
Praktiskt om tillfällena
Jag tänker att vi kör vid två tillfällen, men det kommer vara samma föreläsning båda tillfällena. Eftersom jag har en begränsning på antal deltagare via Zoom är det viktigt att du bokar plats i formuläret nedan.
ANMÄLAN STÄNGD
Nästa tillfälle: 24 januari 2024
- Datum och tid: onsdagen 24 januari kl. 20.30 (lägg till i kalendern)
- Plats: digitalt via Zoom
- Pris: kostnadsfritt (men snälla delta om ni anmäler er)
- Boka plats: via detta formulär eller nedan.
Boka plats till dig och de som du vill ge bort den till
Jag rekommenderar verkligen att du också hänger på föreläsningen som du ger bort. Särskilt eftersom jag i mångt och mycket ser att föreläsningen är en “konversationsstartare”. För då kan ni ha föreläsningen som en ursäkt att komma in och prata om sparandet.
För tydlighetens skull:
-
Anmälan via nedanstående formuläret kommer INTE att skicka ut någon bekräftelse i samband med anmälan. Anledningen är att du ska kunna ge bort platserna utan att personen i fråga får reda på det.
-
Därefter kommer flödet se ut ungefär som följer, plus minus någon dag. I mellandagarna, runt 27 eller 28 december kommer jag skicka ett välkomstmejl med praktisk information. Typ 48 timmar innan kommer det gå en vänlig påminnelse och samma dag kommer det komma ett SMS.
Om du har några frågor, återkom, annars är det bara att använda formuläret nedan:
Skriv ut ett digitalt presentkort
För dig som vill ge bort föreläsningen i julklapp har jag även ordnat med ett digitalt presentkort:
- Presentkort till onsdagen den 4 januari kl. 20.30
- Presentkort till onsdagen den 24 januari kl. 20.30
Det ser ut som de två korten på bilden nedan.