Hej!
Jag har läst en hel del matnyttigt på detta forum incognito om sparande och investeringar, och även om jag började vara lite mer aktiv i mitt sparande för ett par år sen så betraktar mig fortfarande som i inlärningsfasen.
I det hela har mitt sparande och mina investeringar gått bra med positiv utveckling, men såsom marknaden och individuell dumdristighet påbjuder har jag även bränt mig lite här och där. Jag försöker se det positiva i det genom att betrakta det som utbildningsavgift för min upplärning :D.
TIll min fråga: Jag har en summa på cirka 750K som jag kan “undvara” för att ha på fasträntekonto. Det är pengar som jag inte kommer att investera i något annat. Räntesatsen på fasträntekonton kan skilja sig från bank till bank och jag är öppen för att flytta dessa pengar med 6-12 mån intervall för att få bättre räntelägen.
Jag har inte kunnat läsa mig till att det skulle finnas juridiska hinder eller risker med detta strategi. Min fråga är: Finns det några risker med sådana “frekventa” flytt av pengar mellan banker? Behöver man känna till några särskilda villkor eller regler om man aktivt gör på så vis (utöver bankernas avtal och villkor, givetvis)?