Nu känner jag mig lite gubbig trots att jag inte fyllt 30, och jag förstår att det är väldigt lätt att bli exalterad över hur saker har utvecklats tidigare och tänka att det kommer fortsätta så. Men jag tror att du gör en liten tankevurpa när du tänker att google, microsoft, nvidia etc kommer fortsätta utvecklas som de har gjort tidigare och att den tillväxten inte är inkluderat i det priset aktierna säljs för idag.
Det finns en anledning till att man brukar säga att historisk utveckling inte är en garanti för framtida utveckling.
2013-2014 kände jag mig som en kung som hade köpt Fingerprint, Precise biometrics och lite annat som “va framtiden”, “världens bästa bolag” och “som hade unika produkter som alla skulle använda”.
Fingerprint cards - den gula är OMXS30 alltså “index för svenska börsen”
Precise biometrics - Samma tidsperiod och jämförelseindex
Fingerprint cards - idag med samma jämförelse index
Precise biometrics - idag med samma jämförelse index
Men sedan dess har det inte riktigt känts lika bra, som tur är insåg jag mitt misstag och sålde innan jag hade förlorat för mycket pengar på det.
Det är viktigt att man tänker på det de redan skrivit i tråden och som jag lagt citat på här under och förstå vad de menar innan man trycker in alla pengar i något som man tror är framtiden.