Safello IPO övertecknad

Ett konto, ingen tilldelning.

Ibland börjar man undra om konspirationsteoretikerna inte har rätt trots allt. :smiley:

Shareville:

2 gillningar

“Sanningen” har ju varit att det inte hjälper att söka för mer än minimibelopp. Är det en populär aktie får man ändå inte mer eller har större chans till tilldelning. Det verkar ju inte stämma här, även om det statistiska underlaget på vilka som fått tilldelning är litet.
Kanske har man gett aktier till de som tecknat större summar, då man tror att de kommer vara mer långsiktiga?

4 konton, 0 tilldelning

1 gillning

8 konton, 0 tilldelning.

Men om personen har sökt på samma personnummer så spelar det ju ingen roll då är det ju som att söka på ett konto. :thinking:

Kan väl också tillägga att jag lade min Safello-order samma dag den kom ut på Nordnet, iaf väldigt tidigt. Jag hade t.o.m lyckats med konststycket att glömma bort att jag hade gjort det. Rätt pinsamt när jag svär över att jag missat att jag tecknat den och sedan inser att jag visst hade tecknat “lite”…

Kanske när man tecknar spelar in?

Inget konstigt att man inte har fått tilldelning. 41 miljoner kronor är en liten nyemission. Det är exempelvis inte mer än vad Hemnet hade i kostnader (!) för sin enormt mycket större emission.

Jämför deltagandet i stället
med ett köp av en trisslott där du inte förlorar några pengar vid utebliven vinst.

Själv brukar jag inte delta om emissionen är under 50 miljoner. I förhållande till det jobb man lägger ner, känns chansen till tilldelning för låg. Risken finns dessutom att man kan göra en förlust.

Och så rusade det. Man ska aldrig läsa nyheterna när man inte får tilldelning.

Suck :roll_eyes:

Om jag köper en trisslott och inte vinner 10 000 kr, så suckar jag inte för detta…

Det stavas ironi… :wink:

1 gillning

Jag är ju glad i hågen att jag håvade in 9000kr nästan på denna. Men samtidigt är jag lite tveksam till min strategi, fick in hela min order på checkin så där kommer jag nog tappa mer än 9000kr. För jag har aldrig blivit tilldelad hela min begärda IPO och den har öppnat uppåt :slight_smile:

Grattis till en bra affär! Dock så tror jag inte tilldelningen på checkin är färdig ännu, som tidigast på fredag vet vi.

Så klart, jag läste väldigt slarvigt där.

Noteringserbjudandet för Checkin.com blev övertecknat över 20 gånger