Den följer usa börsen till 16-18:00 skrev fel tidigare. Swedbank Robur Access global uppdateras varje dag och kursen visas 18-19 tiden samma dag istället för dagen efter som alla andra fonder.
Nu är status såhär.
Tech såld precis behåller 10%
Spiltan aktiefond investment
Storebrand Europa
Kommer ha 100 000 att investera. 80% på global indexfond 20% på EM.
Låter jättebra ![]()
![]()
![]()
Tack för all hjälp! ![]()
Tack för din hjälp ![]()
Efter era tips låter det som det blir DNB global och DNB EM 80/20%
Tacksam för all hjälp och ert engagemang.
Håller er uppdaterade! ![]()
Om du vill ha hela marknaden då kan du lägga till 10% på Handelsbanken global småbolag. Om du vill. 2300 bolag i den fonden. Men de viktigaste är pilla inte varje dag hände mig förut lärt mig min läxa nu ![]()
Man vänjer sig.
Jag kör automatiskt loggning av fondernas prestationer i Google sheets, och känns inte konstigt att de släpar 1 dag då många andra fonder också gör det…
Är det viktigt med samma dag får man kika på ETF’er som följer MSCI World / ACWI / IMI
Så mycket jag pillat senaste veckan har jag inte gjort sedan jag började för tre år sedan. Bara suttit lugnt i båten.
Blev en stor förändring senaste veckan men nu börjar vi ro lugnt och stillsamt igen och bara hänger med några år till minst. ![]()
Jag var tvungen att skaffa fondrobot så jag inte kan pilla så förstår dig ![]()
Mitt förändrande var av kunskap, av er, av att läsa på, haft så mycket liknade fonder och höga avgifter. Hade sex fonder från början när tech blir såld har jag 3 kvar.
Nu är den stora förändringen gjord. Bara sitta lugnt i båten kvar.
Låter super
Visst har du alla fonder på ISK konto? Isåfall njut av skattefritt upp till 150tsek 2025 och 300tsek 2026 ![]()
Obs, vill man vara busig kan man bli kund hos Nordnet (samma med Avanza men där har du passerat 50tsek redan) och få ny kund erbjudandet att man får tillbaka sina fondavgifter. Detta gäller sålänge du aldrig överstiger 50tsek hos dem, jag själv har mina Swedbank robur tech där p.g.a den höga avgiften och resten av fonderna på Avanza . Man får tillbaka fondavgifterna en gång i kvartalet tror jag?
Tänkte bara tipsa om att (den biträdande) förvaltaren Nejla Salkovic av Swedbank Robur Technology kommer hålla ett Webinar nästa vecka där hon avser att berätta hur hon och förvaltarteamet bakom Robur Technology ser på framtiden och dess möjligheter. Det finns även möjlighet att ställa frågor direkt under mötet, så man kan få svar från andra perspektiv än vad du får här i forumet.
Anmälan till webinariet sker på SwedBank’s site, på den här sidan.