Se hur ett investmentbolag hade utvecklats om man exkluderar ett eller flera av innehav

Som rubriken lyder, går det att göra på något sätt?
Jag är speciellt intresserad av att se hur det hade gått för Spiltan invest om man inte tar med Paradox i aktiens utveckling.

1 gillning

Sidan nedan är rätt bra för IB. Gå in på respektive bolag för att se nuvarande innehav, substans värde, historisk rabatt/premie.

I Spiltans fall så är Paradox 45% av substansvärdet så man kan nog säga att utan Paradox så hade nog bolaget bara varit värt hälften drygt.

http://ibindex.se/ibi/#/index

Tack för tipset, blir nog sälj på Spiltan. 45% procent i ett och samma bolag känns för mycket och även om Paradox vet hur man tjänar pengar så hade jag aldrig köpt den enskilda aktien.

Lite samma här. Men vem vet om de hittar fler stjärnor. Har inte spiltan men bevakar den om den kommer ner ännu mer :slight_smile:

Kan ju absolut vara så. Personligen tror jag att jag glömmer den aktien och lägger pengarna i Plus Allabolag istället :innocent:

1 gillning

Ja, IBindex är helt fantastiskt, där man ser de största innehaven väldigt enkelt.

Min personliga combo är en mix av Investor, Lundbergs och Svolder. Da har man täckt en stor av olika sektorer på den svenska Börsen.