Sigmastocks focus avkastning

Vill först påpeka att jag vet det redan finns trådar om sigmastocks. Men denna är om att ha focus avkastning.

Så skulle vilja fråga er med erfarenhet av att nyttja avkastning.

Enligt sigmastocks själv om man har det som focus, så kommer de focusera på att bara investera i aktier med hög avkastning. Men all avkastning som betalas ut återinvesteras, såvida man inte tar ut det dagen innan nästa köp.

Är detta ett bra sätt, att avkastning återinvesteras i eventuella nya aktier med avkastning. Eller är det bara onödigt flyttande på pengar?

Menar de hög direktavkastning? I så fall pratar vi höga utdelningar. Inte samma som hög totalavkastning (utdelning + kurstillväxt). Bolag med stora utdelningar är i regel etablerade företag som tjänar pengar men utan att växa så mycket. Det fina är att det svänger mindre än börsen, men totalavkastning blir troligtvis lägre.

Ja precis. Hög direkt avkastning. Så frågan är om det automatiska återinvestering i samma eller andra aktier är bra eller onödigt

Folk som kör utdelning brukar rekommendera återinvestering. Beror väl på vad du vill, tänker jag. Om du behöver pengarna kan du ta ut utdelningen, men om du tror på strategin skulle jag låta det återinvesteras. Ränta på ränta.