Silver nya Gamestop?

Nu har nästa trend på Reddit dragit igång:

69 400 medlemmar som köper på sig fysiskt silver i stora mängder. SILVER AVA idag upp 3,8%, vilket såklart kan bero på annat med tanke på hur silver kan svänga:

Dom har även genom crowdfunding köpt in billboards:

Vi får se var detta tar vägen… Det borde vara lite svårare att manipulera en råvarumarknad än en udda aktie? Ex stora reserver? Jag kan ändå tycka att hela grejen är rätt underhållande att följa, precis som krypto osv. Helt nya spelregler som är intressanta att se hur de påverkar.

1 gillning

Undra hur detta kommer att synas i Auag silver bullet

Precis min tanke också. :joy:

Let’s fucking GOOOOOO :rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::2nd_place_medal::2nd_place_medal::2nd_place_medal::2nd_place_medal::2nd_place_medal::2nd_place_medal::2nd_place_medal::money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings::moneybag::moneybag::moneybag:

4 gillningar

Jag som inte hunnit investera särskilt mycket i den än :stuck_out_tongue:

Mm eller hur, har gått och tänkt att jag ska fylla på i den. Typiskt :slight_smile:

Spontant skeptisk till att WallStreetSilver lyckas rubba silvermarknaden mer än ytterst marginellt.

2 gillningar

Det verkar du haft rätt i så här långt ivf. Auag Silver gick också ner idag, och har inte gått något vidare på sistone heller.

Märkligt dock med silver enl Avanza för jag har också noterat att den sjunkit, men Silver AVA fortsätter uppåt liksom igår… finns någon eftersläpning? Annat som påverkar?

Verkar ha gått skapligt igår

1 gillning

Har givetvis Auag silver i lekhinken😀

2 gillningar

Såg ut som botar tycker jag , 100% fejk.
Kolla på trådarna, inga svar och många konton var nya/spam.

1 gillning

Var såg du det? Jag tittade på inlägget högst upp på Reddit. Skrivet av någon som varit registrerad i 3 år. 349 svar, varav de första från medlemmar som varit registrerad i 2 år, 3 mån, 3 år, 7 mån, 1 år, 4 år osv. Kan såklart vara välregisterat, men vad i det får dig att tycka det ser fejk ut?

Här en intervju med grundaren och den Gofundme som han skapade i januari, och som fått 1 milj i donationer:
https://www.youtube.com/watch?v=B-bFswZQYVk

Om det är sunt och klokt eller inte kan man diskutera. Men fejk tror jag inte att det är.

Kontroversiella åsikter, men knappast

Nu dyker silvret igen. Väldigt svängigt och verkar svårt att hålla uppe värdet känns det som.

Ja man måste säga att det är ambitiöst (dvs övermäktigt) om syftet med den där silvergruppen är att påverka prisutvecklingen. Det positiva är att det är betydligt mindre risk att spåsparare förlorar stora mängder besparingar på silver, eftersom det inte är så stor risk att värdet dimper med 90%, till skillnad från Gamestop, krypto osv…

Ytterligare en pump and dump och en orkestrerad avledning från GME av hedge fonder i knipa. Den här diskussionen har förekommit mängder med gånger på WSB redan.

Citadel som blankat GME råkar också vara en av de största ägarna i SLV som är en stor silver etf.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-02-01/citadel-s-silver-bet-exposes-rifts-in-the-wallstreetbets-army

Sist detta var på tal på Reddit (runt mars) så gick användarna själva ut och sa att det var fake. Att de trodde på att det var hedgefonderna som ville flytta fokus från det de egentligen ville short squeeza, för att rubba fokuset. De påstådde då att silver är inget de tänkt ge sig på, på grund av hur extremt mycket pengar som behövs för att rubba den kursen. Skeptisk även denna gång.

1 gillning