Nya fonden AuAG Silver Bullet?

Vad tror ni om Eric Strands nystartade fond AuAG Silver Bullet?

Kan den trots den höga risknivån erbjuda en bra diversifiering till en aktie och fondportfölj om korrelationen är låg mot övriga innehav?
Försöker just nu sänka aktierisken med hjälp av hedgefonder då jag tycker det känns svårt att hitta avkastning i rena räntefonder) och är sugen på att ta in Silver Bullet som en del i hedgedelen av portföljen.

Jag tycker den är lite dyr och har för hög risk. Tänk på att den innehåller aktier i streamingbolag.

Så klart kan den gå bra ändå…

Har du övervägt de enklare ETFerna alt certifikat/trackers som är billigare och har en tydligare exponering mot just silver i sig.

Jag sparar i fonden via savr.com då sjunker avgiften till 1,02%

Jag kan tänka mig att ha ”Sveriges mest riskfyllda fond” i trading-delen av min lekportfölj. Om björnen kommer kan det vara bra att skydda sig med några silverkulor och ett krucifix på bröstet.

Huvuddelen av min portfölj vill jag grunda på vetenskap och beprövad erfarenhet, och hedgedelen ska ha låg risk. (De flesta av så kallade hedgefonder har visat sig att inte hålla måttet under dåliga tider.)

Dagens resultat (från i torsdags) + 9,09 %.

Hyfsat för att vara en fond :slight_smile:

+8,87% igår.

Efter en snabbtitt idag känns det som att den mest rört sig i samma riktning som börsen, fast mer.

Gällande AuAg Silverbullet är det när USA börserna stänger som innehaven i fonden räknas ut och kommer efter lunch dagen efter?