Rune
25 Januari 2024 19:53
1
AuAg Silver Bullett har presterat dåligt, backat 25% senaste 3 åren. Även de andra AuAg fonderna har presterat ganska svagt.
Har man gjort helt fel investeringar eller har branschen generellt gått dåligt?
Vad tror ni om framtiden?
MattiasA90
(Mattias Andersson)
25 Januari 2024 19:57
2
Du kan läsa mer här i dessa trådar där andra undrar samma sak, och bilda dig en egen uppfattning
Vad tror ni om Eric Strands nystartade fond AuAG Silver Bullet?
Kan den trots den höga risknivån erbjuda en bra diversifiering till en aktie och fondportfölj om korrelationen är låg mot övriga innehav?
Försöker just nu sänka aktierisken med hjälp av hedgefonder då jag tycker det känns svårt att hitta avkastning i rena räntefonder) och är sugen på att ta in Silver Bullet som en del i hedgedelen av portföljen.
Jag vet att det är många här på Rika Tillsammans som blivit charmade till att investera i Eric Strands växande portfölj av fonder. Jag själv köpte in mig i Silver Bullet år 2020.
Men vad gör man rent generellt när man har ägt en nischfond i flera år, den fortsätter att gå back år efter år, den är dyr, och presterar långt under index?
Nu den senaste månaden har silvret gått upp en del (nära dess högst nivå det senaste året), men ändå så ligger Silver Bullet-fonden back -0,78% i år och -1,59% se…
1 gillning