Sinch funderingar

Hej har haft en lista med ett gäng aktier som jag köper/tänk köpa under slutet av 2022. Tanken var att göra köp vid 4 tillfällen för att få en spridd risk på inköpskurs och sedan hålla en längre tid, har för tillfället hunnit göra 2 av dessa 4 köptillfällen. En av dessa är Sinch som efter jag köpt nu har gått som tåget. Är upp över 100% på mindre än en månad nu.

Planen var ju att hålla en längre tid men nu börjar jag tveka om jag skulle sålt av en mindre del, för att eventullt kunna köpa tillbaka senare alternativt ta hem en liten del av vinsten reda. Idag är den upp över 40% vilket är helt galet. Är det vanligt att det blir en överreaktion på rapporter och att dagarna efter en sådan uppgång svalnar det en del och kursen faller neråt en bit igen? Vad är era erfarenheter/tankar?

Vet att rt inte gillar att spekulera på att tajma marknaden, men spännande att höra era tankar.

Många faktorer som spelar in och ingen här inne kan med säkerhet säga hur en aktie kommer reagera på framtida nyheter.
Sinch kan säkert falla med 10% imorgon pga nyheterna från USA ikväll. Eller så fortsätter den upp då blankare vill stänga sina positioner. Who knows?

Kan någon förklara varför rapporten varit så positiv?

Jag brukar tänka på vad som skulle svida mest - om jag sålde nu och den fortsätter uppåt, eller jag behåller och den går neråt.

Hej, lite nyfiken på hur du gjorde… jag köpte också i höstas, men sålde lite idag för att “garantera” lite vinst (+187%!), men så klart färre andelar kvar för fortsatt ev uppgång… Går ju som tåget och jag fattar faktiskt inte varför…

Hej jag hadd svårt att bestämam mig så gjorde ingenting. Sitter kvar med de jag köpte fråm början, men har inte heller köpt mer vilket var planen från början.

Den har ju verkligen gått som tåget igen sista två veckorna. Jag fortsätter väl att prokansitera lite till innan jag gar ett beslut😅