Hej
Är de sitta still i båten som gäller nu?
Mvh
Håkan
Hej
Är de sitta still i båten som gäller nu?
Mvh
Håkan
Det är alltid bäst sitta still i båten om du ska följa index och vara långsiktig. Det du ska göra köpa mer om du har likvider. Om du kan tajma börsen ska du sälja på toppen och köpa på botten. Jag sitter still i båten och tappar några 100 tusen idag men det är sådant som man får leva med på börsen om man ska vara långsiktig vinnare. Det säger historiken. Lycka till.
Mvh. Jack
Räcker ju man ligger utanför en enda dag när det faller så här kraftigt för att hamna 3-5% bättre än index.
Om man agerar så som ni gör på börsintroduktioner tex. Man säljer 50% av portföljen idag på spekulation för att sedan köpa tillbaka den på Tors (om man hinner) eller fredag tex beroende på hur lång tid det tar att komma ut och in i sina fonder.
om inte marknaden har hunnit vända på en femöring tills dess har man ju tjänat de % man inte förlorade.
jag har bestämt mig för att inte sälja alls mina 5 första år. Men jag tar lärdom nu. Klart det är osäkerhet hela tiden. Man vet aldrig när det vänder. Men det där att pricka den exakta toppen och botten det kan man skippa. Men klarar man undvika ett fall på 4% har man ju tjänat en halv årsavkastning indirekt