Om två månader kommer jag få en slutlön på ca 100 000Kr och tänkte höra om det finns några smarta sätt att skatteoptimera detta? Jag tänkte fråga om jag kunde köpa ut lite prylar och dra det på lönen men vad finns det för fler sätt?
Be de betala ut den i omgångar över t ex 2 månader. Särskilt om nya månadslönen dröjer.
Be de göra den som sen separat/extra engångs tjänstepensionsinsättning på t ex Avanza eller den pensionslösning de använder idag. Tänk ”löneväxling” men på hela summan. (Antagligen bäst och är busenkelt)
1 gillning
Varför skall lönen betalas ut under två månader? Den slutliga skatten beräknas ju per år?
4 gillningar
Helt rätt, tänkte lite för snabbt, funkar alltså bara om det är över ett årsskifte 