Tänkte sätta in pengar på mitt skattekonto via Revolut. Blir dock osäker på hur jag ska fylla i. Vad ska jag skriva i de olika fälten?
För att din inbetalning ska krediteras rätt måste du också ange ditt personnummer, organisationsnummer, särskilt registreringsnummer (GD-nummer) eller OCR-nummer. Endast ett av nedanstående alternativ ska anges på din inbetalning:
Om du anger ditt personnummer, organisationsnummer eller särskilt registreringsnummer (GD-nummer) bör det vara enligt följande format: xxxxxx-xxxx.
Ditt OCR-nummer är 13 siffror långt och bör anges i format xxxxxxxxxxxxx. Om du inte vet vad du har för OCR-nummer kan du få fram det i vår e-tjänst OCR-beräkning:
När du betalar från ett utländskt bankkonto ska du använda nedanstående internationella bankkontonummer och uppgifter. Du måste ange både IBAN-nummer och BIC-kod vid betalningen.
IBAN-nummer: SE56 8000 0890 1196 4624 0516
BIC/Swiftkod: SWEDSESS
Bank: Swedbank AB, SE-105 34 Stockholm
Betalningsmottagare: Skatteverket, SE-831 87 Östersund
Kan inte ange annat än siffror i account, så ska det vara mitt OCR-nr från Skatteverket? De säger bara att det ska inte anges, inte som vad.
Den här gamla tråden på Reddit snackar om att clearingnr saknas, men så långt har jag inte kommit än. https://www.reddit.com/r/TillSverige/comments/s0tgr4/please_help_with_skatteverket_clearing_code_and/
Är company Skatteverket?