Hej!
Jag är kassör i en ideell förening med 80 medlemmar. En gång årligen arrangerar vi en kurs med 50 deltagare från hela landet. Det är kursdeltagarnas arbetsgivare som betalar kursen och de flesta är offentligt anställda inom Folktandvården. När någon anmäler sig till kursen skapar vår hemsida en faktura i pdf-format. Dessa skriver jag ut och skickar iväg till de olika regionerna i Sverige. Hittils har detta fungerat, men flera regioner har mailat och sagt att de enbart tar emot e-faktura framöver. Hur löser jag detta billigast och enklast?
MVH Kassören
Välkommen hit 
Kolla Connect by Qvalia | Qvalia
Där kan du skicka e-fakturor utan kostnad.
Mina alternativ som jag överväger är annars:
Föreningen har ett företagskonto på Swedbank. Någon som vet om det går att skapa e-fakturor där?
Regionerna har leverantörsportaler där jag tror att man kan anmäla sig och sedan skapa e-fakturor.
Qvalia eller liknande web-lösningar.
Fortsätta skicka pappersfakturor och hoppas att det fungerar.
Vad blir minst jobbigt tro? Tänker på att det är 50 fakturor till 10 olika landsting/regioner.
MVH Erik
Qvalia eller liknande (pagero exv) gör att det blir samma gränssnitt och process. Ska du använda regionernas egna lösningar får du gå igenom ett flertal olika lösningar. I en sammanhållen lösning kommer du även ha bättre koll över skickade fakturor etc på ett ställe.
Tack för hjälpen! Jag ska testa detta.