Hej alla !
Detta är mitt allra första inlägg här så jag får be att ta hänsyn till det
Jag skulle jättegärna vilja ta emot tips på hur man lätt kan bygga en smidig lekhink ?
Går det t.ex. att investera i enskilda aktier via ett ISK ?
Jag vill gärna slippa deklarationsjobbet och beräkningarna så ISK var min var första tanke då det funkar
smidigt med att t.ex. Lysa, där jag sparar långsiktigt till bl.a. pension, skickar allt till SKV .
Jag lägger hellre den tiden på att finna intressanta bolag att investera i eller lära sig nya språk
Om det funkar med ISK - vilken aktiemäklare är bäst - Avanza eller Nordnet ?
Det är viktigt för mig med den hållbara aspekten (om det spelar roll vid valet)
Eller är det som att välja mellan Lamborghini och Ferrari , alltså ren smaksak bland 2 super ‘tillverkare’ ?
Hej allesammans!
Jag har en fråga ang lekhinken då jag i början hade en annan strategi när jag inte var lika insatt (utdelningsportfölj), men jag beslutade mig för att gå ifrån utdelningsstrategin då jag tycker att det är onödigt komplext, men jag har två aktier kvar i min portfölj som står för ca 30%(MSFT & BRK B) av mitt innehav vilket borde bantas ner, men till min fråga, hur mycket vill man att lekhinken ska vara notera att majoriteten av tillväxten är stigande $ och aktieutveckling.
Lekhink i Avanza där jag har ytterst lite experimenterande i aktier som jag tror kommer gå bra.
Har två olika sparanden mest för att kolla skillnaden mellan global index och Lysa. Detta fungerar hur smidigt som helst.
Ja, det går att investera i enskilda aktier i ISK. Beräknar ingenting i min deklaration. Jag skulle säkert kunna göra det för att spara massor, men efter vår flytt där jag satt och räknade onödigt mycket så undviker jag det.
Jag har inte testat Nordnet, men Avanza fungerar ypperligt. Det är inte alltid solklart med gränssnittet, men det är heller inte katastrof.