Hej alla,
Jag driver en bilhandel och är på jakt efter de mest fördelaktiga finansbolagen för att erbjuda mina kunder konkurrenskraftig bilfinansiering. Målet är att hitta partners med låga räntor så att även efter att jag lagt på en rimlig spread, är erbjudandet fortfarande attraktivt för mina kunder. Jag vill säkerställa att jag agerar i både mitt och mina kunders bästa intresse.
Vad jag letar efter råd om:
- Vilka finansbolag bör jag överväga? Jag är särskilt intresserad av de som är kända för att erbjuda konkurrenskraftiga räntor och god kundservice.
- Jämförelseverktyg: Finns det några rekommenderade verktyg eller webbplatser som jag kan använda för att jämföra de olika erbjudandena från finansbolagen?
- Jämförelsepunkter: Utöver räntan, vilka andra faktorer bör jag ta hänsyn till när jag jämför finansbolag? Jag tänker på saker som avgifter, flexibilitet i lånevillkoren, förtidsinlösenmöjligheter och kvaliteten på kundtjänst.
Mitt mål:
Att etablera ett långsiktigt partnerskap med ett eller flera finansbolag som kan erbjuda attraktiva finansieringslösningar till mina kunder, samtidigt som jag behåller en sund affärsmodell.
Alla tips, råd eller erfarenheter som ni kan dela skulle vara enormt uppskattade. Specifikt, om du har personlig erfarenhet av att arbeta med specifika finansbolag eller har använt effektiva verktyg för jämförelse, skulle jag verkligen uppskatta din insikt.
Tack på förhand för er hjälp!