Solpaneler - snabbt svar tack

både och, men de med vita ränder var billigare samt producerade mer enligt tekniker och därav fick vi offerten just på dessa

2 gillningar

Är det Svea solar som är leverantör så kontrollera vad deras leveranstid är för tillfället!

1 gillning

Ja, det är det, så installation förväntas först i juni…

Tänkte så jag med när vi satte solceller på huset, och valde helsvarta. Men nu i efterhand kan man tycka att det spelar ingen roll, det blir inte snyggt hur man gör. Är utseendet så viktigt så ska man gå på en helintegrerad panel.

1 gillning

Försök få in start och slutförande tid i kontraktet. “Förväntad tid” kan bli när som helst.

2 gillningar

Båda alternativen ser lite påkastade ut, ( väldigt likt vårt hus! Så pass att jag reagerade.)
Jag grämer mig själv över att jag inte gick in och ritade upp en bättre layout av installationen på taket så det hade blivit mer symmetriskt. Så tänkt till, speciellt om det är entré sidan av huset.
Det blir inte jätte snyggt oavsett, men för den delen kan man försöka göra det bästa utav situationen. Båda layouterna ser ut att vara en dator som försökt optimera utan minsta tanke på det estetiska. Gillar inte att vissa paneler är liggande och andra stående… Hade hellre valt en panel mindre och fått det mer symteriskt lagt.
Utgå från att takkupan över entrén blir mitt mellan celler och placera ut dem sedan åt var sitt håll.

Men det är jag och min erfarenhet utav det.

1 gillning

Det är också orosmoment för mig med utseendet… men min tycker att den ser okej ut, så jag tänkte att det var jag som var för petig :slight_smile: har någon annan än du reagerat på utseendet?

Jag hade gärna ritat själv om jag kunde, men tyvärr har varken jag eller min man den kunskap, även om jag också stör mig på utseendet

Den övre är bättre av de två i mina ögon. Den nedres layout över entrén kommer sticka i ögonen…lite tetris varning på den :slight_smile:

1 gillning

Brukar inte gå och titta på mitt tak så har stört mig noll på dom sedan vi satte upp.

Känns dom du har två likvärdiga erbjudanden och lägger alldeles för mycket kraft på att försöka hitta skillnader som knappt finns.

Pick one and move on :grinning:

Du har ju mått och ritning på den nedre. Skriv ut två ex på papper, klipp ut Panelerna från dem ena utskriften och lägg pusslet. :slight_smile:

1 gillning

Är det inte bara säga till att man vill ha en ny ritning där alla är satta liggande och symmetriskt från mitten sett?

Går tyvärr inte pga av skorsten vi har och de måtten som paneler har. Alternativet är att tappa en del produktion och sätta upp färre paneler, men det vill vi inte

Jag har tänkt likadant. Jag skiter faktiskt i det också, men så sitter mina på svart tak och enbart på trädgårdssidan. Idag hade jag inte lagt nå’t extra på det.