Spacett IPO + Partner FK

Hur tänker ni andra kring Spacett?
Jag har känt att jag inte ska gå in i en Spac då det bara är vilande pengar. Men när Spacett nu kommer till börsen så är de väldigt små men med spännande ägare.

De kommer också ha en låg freefloat plus kommer troligtvis kolla på helt andra bolag än vad som normalt börsnoteras.

Min tro är att vid köp av mindre bolag är det högre risk men till lägre p/e-tal. Det borde ge bra avkastning på insatt kapital.

Jag är sugen men osäker. Hur tänker ni andra?

Ser att man kan teckna via Partner FK. Vet ni hur det brukar gå till? Ökar det chanserna till tilldelning? Kommer nog inte köra där idag men framgent.

2 gillningar

Bestämt mig för att teckna 4 konton a 3000 aktier, och hålla (om en får någon tilldelning dvs) tills förvärvet är klart, dvs upp till 36 mån. Har en bra känsla i magen :slight_smile:

Jag har också tecknat på flera konton nu. Hoppas på tilldelning och att de genomför ett förvärv under 2022.
Med tanke på andra Spacs så borde det dock gå att köpa aktier till ungefär samma pris även efter noteringen. Så tilldelningen borde inte spela sån stor roll.

Japp, är så spännande med spacarna, lite som att köpa en stor påse trisslotter men ändå inte :joy:

Vad säger ni om personerna bakom SPAC:en, det är väl det viktigaste?

Jag hoppade över den här. De andra SPAC’arna på Stockholmsbörsen har i princip samlat damm sedan de noterades. Spotlight domineras av småsparare som troligtvis inte är lika tålmodiga och därmed kommer tröttna efter någon vecka/månad. Vi får se hur fel jag har sedan. :wink:

Ja, aktier är ju en vara som inte blir mindre fräscha bara för att de säljs begagnade (och billigt)!

@Robert_G @clearfm
Tror att ni har rätt båda två. Jag skulle ha hållt på hanen och köpt efter noteringen. Till och med någon månad när en del småsparare tröttnat.
Nu blir nog tilldelningen inte så hög eftersom det bara finns aktier för 7 mkr att dela på så det är inte hela världen.
Tror också på de bakom Spacen så hoppas att detta blir lyckat.

Tack för er input!

Jag Tror att kombinationen:
Nilsson och Dals Track record
Låg free float
Storleken på Spacen
Förmånliga aktievillkor

Kan leda till att många vill köpa på sig mer, och att vi kan få se en trevlig uppgång första dagen.

2 gillningar

Ser tilldelning på Avanza nu. Sökte lite drygt 9 000 aktier på ett konto men fick bara 1 000.

1000 per konto hos Avanza för mig också, får se när det dyker upp hos Nordnet

Grattis @Garfield och @anon78057549 jag fick också 1000 privat, i min pension och i firman även om jag sökte mer :slight_smile:
Kan inte se på Nordnet ännu, men återstår att se hur tilldelningen blev där.

Kan det vara så att de placerar ut 1000 st per sökt konto likt Flat Capital?

Har ni sökt på 1 konto? Eller har ni fått minimitilldelningen på alla era konton?

Ja, bara ett konto på Avanza. Inget svar på Nordnet ännu.

Sökte 1007st fick tilldelning 1000st.

1 gillning

Med en handelsstart den 27:e december tror jag möjligheterna är goda att köpa denna aktie begagnat till ett bra pris.

Fick 1 000 aktier även på Nordnet.

Samma här, 1000 per konto

Roligt med en bra första dag och grattis till de som sålt på 6 kr till 20% vinst. Jag har sålt en del och behåller en del. Blev någon tusenlapp i vinst idag :slight_smile:
Hur har ni andra gjort? Ligger ni kvar eller säljer ni?

I juldimman glömde jag helt det var måndag och start för Spacett men har ändå planerat hålla på dessa en period. Positivt överraskad öppning ändå, känslan (vad nu den byggde på) va att det kanske skulle bli en trög start. Blir spännande se hur det går framöver.