Hej!
Sedan 2004 har jag sparat i Nordea Stratega 30, efter råd från min bank. Sedan dess har jag i princip låtit det vara. Även om jag ser att det ger ett visst sparande så är jag för oerfaren för att veta hur jag kan spara bättre och mer ”smart” för det långsiktiga sparande som jag i första hand är ute efter.
Vad har ni för tips och erfarenheter att dela med er av till en nybörjare på 33 år, som vill spara smart utan för stor risk och att pengarna ändå får ”sköta sig själva” en lång tid framöver? Tanken är främst att pensionsspara alt en kortare period än så och kanske också då med mer risk.
Tack på förhand!
/Marie