Sparkonto med månadsvis ränteutbetalning

Hej!

Har någon tips på en bank med sparkonto med månadsvis ränteutbetalning? Banken ska omfattas av Insättningsgarantin.

Sevenday har tidigare haft månadsvis ränteutbetalning men verkar nu ändra sina villkor till årlig utbetalning.

Tack för hjälpen!

Morrow Bank t.e.x. Betänk bara att den effektiva årsräntan knappt blir märkbart högre av den orsaken. Men visst är det psykologiskt trevligt med månatlig utdelning :slight_smile:

Borgo också. Åtminstone när det gäller Morrow är det den effektiva räntan som uppges, den nominella räntan är något lägre. Vet inte hur Borgo gör.

Multitude Bank 4,17% har månadsvis. Jag har dock fast ränta 1 år hos dem så använder inte det rörliga. Lea Bank 4,2% har också månadsvis.

Sparkonto+ på Avanza, i alla fall Borgo och Resurs Bank har månadsvis utbetalning och 3,75% rörlig ränta som bäst

1 gillning

(inlägg raderat av författaren)

1 gillning

Jag har haft månadsutbetalning från Landshypotek.

Lunar tror jag har månadsvis

1 gillning

Är du säker på det? Har själv dem sedan många år, men inte hört något om att de ändrat från månad till år.

Klarnas rörliga sparkonto har månatlig ränteutbetalning.

Qliro har månadsränta, 3,4 %

Nordnets obundna sparkonto har månadsvis ränta också.

1 gillning

Avanza sparkonto.

Sparkonton utan bindningstid och månadsvis utbetalning:

(Antar att det är effektiva räntan)

• Lea Bank (4.3% eller 4.2%)
  • Multitude Bank (4.1%)
  • Borgo (4.0%)
  • Brocc Finance (3.8%)
  • Lunar Bank (3.75%)
  • Nordnet (3.6%)
  • Klarna (3.6%)
  • Avanza (3.5%)
3 gillningar

Kuriosa:

År 1683 räknade Jacob Bernoulli på det vi nu kallar Eulers tal när han studerade ränta-på-ränta.

3 gillningar