Nu stiger räntorna på sparkonoton återigen. Hur mycket förväntar ni att de kan stiga? När är det läge att binda sina pengar i ett par månader tror ni? Vad ska hända för att räntan ska höjas ytterligare? Och vad sänker den?
Jag har bundit den del av buffert som är ”överflödig” och som jag definitivt inte kommer behöva på 3 månader oavsett vad. Tycker 3-mån ränta är rätt attraktiv som det är redan.
Gjorde likadan. Var imponerad hur SEB faktiskt är med på 3M faktiskt. ökningstakten måste plana ut nu så ser ingen större anledning att frukta att man låser för tidigt nu.
Sparräntorna kommer gå upp ytterligare om 1-1,5 mån, efter nästa höjning från Riksbanken. Jag låste dock, nyligen en post 3 mån på den högsta räntan som just nu går att få.
Gissar på att de högsta rörliga kommer upp på nivån jag nu får på 3 mån, lagom till att jag får loss pengarna igen.
Finns det någon poäng med att binda om man har möjlighet att öka bolånet på huset? Då borde möjligheten att öka bolånet vid behov fungera som ”sparkonto”.
I nuläget fortsatt rörligt, räntan lär ju stiga närmsta tiden. Binda om 6 månader?