Även galna förslag kan ge bra ideér! 
Brainstorming ftw! 
Även galna förslag kan ge bra ideér! 
Brainstorming ftw! 
Ja, men kanske MoBI? Lättare att uttala! ![]()
Edit
Ser dock att namnet redan finns, bland annat inom bitcoin. ![]()
Inte dumt alls
. I kombination med att utveckla och erbjuda ytterligare ett verktyg, t ex S.M.Y.M. så borde saken vara biff.
S.M.Y.M = Send Me Your Money.
“Snårskogen” är kanske ledigt. Så tänker många om sin ekonomi iaf och så blir det lite internhumor av det…
Jag hade en hund en gång. En rottweiler. Min dåvarande propsade på BARF-diet för det stackars djuret. Det var vomb och kycklingslaktavfall (ben med klor och allt tror jag). Denna sörja förvarades i frysen. Jag minns att jag påpekade olämpligheten i att förvara det tillsammans med livsmedel för humankonsumtion men hon var rätt kavat min dåvarande så de där gröna korvarna fick ligga bland gräddstuvad spenat och soppa på långkål.
Nåväl alla (nåja) tyckte det där var bra på den tiden. BARF betyder ju för många av oss spy men för de upplysta och insatta betyder det ”Biologically Appropriate Raw Food”.
Vart skulle jag komma med detta då? Mja, kanske att man inte skall avfärda saker och ting för att det riskerar att tolkas åt det ena eller andra hållet.
Lysande, ngn engelsk variant på detta förslag?
Scrub forest 
Tiger Woods? Känns dock upptaget
“Underbrush” eller “undergrowth” låter inte lika bra. Men “Thicket” kanske? ![]()
Finstr kanske? Något med finans och struktur. Eller bara Finst.
Är spirecta gamla balansbladet från balansekonomi? Har du fått/köpt loss det?
Tänkte eftersom ni sa i senaste podden att du inte längre håller på med balansekonomi. Kanske bara är BE-kurserna du inte är med på längre?
Ekonomikoll?
Allt annat än Spirecta är bra… Låter som nån skammig hedgefond. 
Jag tror på något enkelt som typ SmartBudget eller CashPlanner. Jag skickar en faktura på det…
Haha, tack för all brainstorming. ![]()
Ja, köpte loss men de gamla ägarna krävde en minoritetspost 13 %, så ja äger 87 %.
Yes, har inte varit med på flera år, minns inte ens senaste aktiviteten. Tyvärr är det ju svårt att bli av med ägandet, så jag äger fortfarande väl en 10-ish procent.
Fattar!
Har du idag så att patreonmedlemmar med över ett visst månadsbelopp får testa Verktyget gratis? Bra grej för att låta folk testa?
Redan som ung parvel så använde jag olika versioner av Microsoft Money. Har sett Spirecta nämnas då och då, men hade missat att det inte längre var en BE-grej.
Här kommer mina förslag @janbolmeson : winskter och prepponomy/prepponomi
Håller med om att det vore bra cross-selling att låta det ingå som en RT+ förmån över en viss nivå.
När jag har mer tid över (när uppsatsen är klar och försvarad) så testar jag gärna, speciellt om du har rebrandat. 
Är detta en vidareutveckling av Balansbladet från Balansekonomi? Gillade den tjänsten, men det har ett 90-tals UI. Så på den fronten verkar du ha du gjort en förbättring iaf.
“Spirecta” är den typen av namn som man ser att många IT-konsulter har. Unikt, men ändå generiskt på nått sätt.
Jag tycker namnet är okej, inte sämre än andra. Kanske parat med en schysst slogan. Jag gillar
Spirecta, ditt digitala verktyg för en harmonisk ekonomi.
Kanske går att göra något av det, "Harmoeconomy"
“Riktiga bokföringsprogram”
Andra liknande tjänster som Spirecta
Då slänger jag in ett till… kort, konscist, “ikeamässigt”, relevant: KRONA
Det var ett riktigt bra förslag, simpelt och lätt att komma ihåg. Lägg till en gratis testmånad för alla nya kunder och en startsida (första sidan man kommer till när man har loggat in) där man själv kan lägga till det man vill ha där. Tex ett diagram över förmögenhetsutveckling eller sparkvot eller vad man nu föredrar.
Haha Bollesheet!! Fantastiskt. Gillar det faktiskt. Kan använda Bolle som grunden i brandarkitekturen, såsom AppleWatch, AppleTv, AppleMusic, mm… BolleTV, BolleFonden, …